شرایط دریافت هدیه ازدواج بیمهشدگان تامین اجتماعی
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی شرایط ارائه هدیه کمکهزینه ازدواج بیمهشدگان را اعلام کرد.
محمد حسنزدا در گفتوگو با ایسنا افزود: اگر هر بیمه شده طی 5 سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه کار داشته و حق بیمه این مدت را مستمرا پرداخت کرده باشد، میتواند کمک هزینه ازدواج دریافت کند، البته ازدواج دائم و ازدواج اول بودن بیمه شده از جمله شرایط لازم است.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان این کمک هزینه برابر با یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه شده است اظهار کرد: این مبلغ بلاعوض است و حتی اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط دریافت کمک هزینه باشند، به هر دوی آنها تعلق میگیرد.زدا افزود: در حال حاضر محدودیت اعتباری برای پرداخت این کمک هزینه نداریم و افراد پس از مراجعه به ادارات تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم، این مبالغ را ظرف مدت یک روز دریافت میکنند.
وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به سیاست کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، احتمال افزایش این مبلغ برای زوجین جوان وجود دارد؟ اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه اجتماعی، در ردیف قوانین ما قرار دارد و هرگونه تغییر در این خصوص نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.بنابراین گزارش: در بخشنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاونین، روسای سازمانها و موسسات وابسته آمده است: «در راستای بند 2 سیاستهای جمعیتی، به سازمان تامین اجتماعی تکلیف میگردد در ارتباط با پرداخت هزینه ازدواج به بیمهشدگان تامین اجتماعی تسهیلات لازم را فراهم آورد.»