kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
یک منتقد سینما خطاب به کمال تبریزی:

اگر تلویزیون، رسانه میلی است چرا ول کن سریال‌های بودجه خوار نیستید؟(اخبار ادبی و هنری)

در پی حمله کمال تبریزی به صداوسیما و «میلی» خطاب کردن آن به خاطر نقد فیلم جدید وی در یک برنامه تلویزیونی، کارشناس این برنامه از تبریزی پرسید که اگر چنین دیدگاهی به صداوسیما دارد چرا دست از تولید سریال‌های بودجه خوار بر نمی‌دارد!

پس از انتقاد از فیلم «مارموز» در برنامه «میزانسن» شبکه شما، کمال تبریزی به این برنامه، مجری و کارشناسانش و همچنین رسانه ملی حمله کرد و از تلویزیون به عنوان «سیمای میلی» یاد کرد. در پی این واکنش، کارشناس این برنامه تلویزیونی در یادداشتی خطاب به تبریزی نوشت: چرا این سال‌ها به جان این سینمای مظلوم افتادید و سالی یک یا دو فیلم بیهوده با سرمایه‌های بادآورده ساختید و نعل را به میخ گره زدید و هی رنگ عوض کردید و برای یک تکه نان به هر سازِ ناسازِ سیاست و قدرت و جناح‌ها واکنشِ موزون نشان دادید؟ چرا همیشه همه جا بودید و هستید و جای استعدادهای جدید را تنگ کردید؟
راستی اگر تلویزیون را «سیمای میلی» می‌دانید، چرا سیاهه سریال‌های شما اینقدر طولانی است و چرا همین الان فاز نمی‌دانم چندم سریال عظیم و بودجه خوار «سرزمین کهن» را هم ول کن نیستید؟ اگر ما را برای دریافت حق الزحمه ناچیز برنامه متهم می‌کنید خودتان چرا انبان‌تان از غارت بودجه‌ها و ارقام برآورد تلویزیون پر نمی‌شود و دودستی به این سفره چسبیده‌اید و بودجه سیمای میلی را میل می‌کنید و سیری ندارید؟
وی در پایان تأکید کرد: شمایید که از محاسبه باک دارید و هنوز مانده تا بخاطر این همه سال حضور مداوم در باندها و دارودسته‌های ناسالم سینمای رانتی و تولید پروژه مشکوک و عجیب «ما همه با هم هستیم» به دادگاه وجدان عمومی و محضر قضاوت واقعی سینما بروید و من آن روز را انتظار می‌کشم، حتی اگر نباشم باز هم باید تکرار کنم که روز داوری دور نیست و آنکه غربال دارد از پس کاروان می‌آید.