استاندار:
23 هزار میلیارد ریال حساب مالی مس سونگون باید به آذربایجان شرقی منتقل شود
تبریز- خبرنگار کیهان:
استاندار آذربایجان شرقی خواستار انتقال منابع و گردش مالی 23 هزار میلیارد ریالی مس سونگون به آذربایجان شرقی شد.
«محمدرضا پورمحمدی» در شورای معادن این استان هشدار داد: این امر باید ظرف 30 روز آینده عملی شود.
وی تأکید کرد: در غیر این صورت از محل کنستانتره مس استان به خارج از آن، جلوگیری خواهد شد.
استاندار گفت: منابع و گردش مالی مس سونگون میبایست در آذربایجان شرقی ثبت شود و استان باید از آن و مالیات مورد نظر برخوردار و بهرهمند شود. هزینههای تحمیلی از بهرهبرداری معدن مس به آذربایجان شرقی، بایستی از محل درآمدهای آن جبران شود و اگر چنین نشود از محل کنستانتره مس به دیگر استانها جلوگیری میشود.
استاندار با اشاره به حجم گردش مالی سالانه 23 هزار میلیارد ریال مس سونگون، خواستار جدیت در تحقق انتقال حسابهای مالی مس به استان شد.
استاندار آذربایجان شرقی خواستار انتقال منابع و گردش مالی 23 هزار میلیارد ریالی مس سونگون به آذربایجان شرقی شد.
«محمدرضا پورمحمدی» در شورای معادن این استان هشدار داد: این امر باید ظرف 30 روز آینده عملی شود.
وی تأکید کرد: در غیر این صورت از محل کنستانتره مس استان به خارج از آن، جلوگیری خواهد شد.
استاندار گفت: منابع و گردش مالی مس سونگون میبایست در آذربایجان شرقی ثبت شود و استان باید از آن و مالیات مورد نظر برخوردار و بهرهمند شود. هزینههای تحمیلی از بهرهبرداری معدن مس به آذربایجان شرقی، بایستی از محل درآمدهای آن جبران شود و اگر چنین نشود از محل کنستانتره مس به دیگر استانها جلوگیری میشود.
استاندار با اشاره به حجم گردش مالی سالانه 23 هزار میلیارد ریال مس سونگون، خواستار جدیت در تحقق انتقال حسابهای مالی مس به استان شد.