kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

دستگیری اخلالگران نظام اقتصادی در مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تعدادی از اخلالگران نظام اقتصادی در شهرستان چالوس دستگیر شدند.


ساری – خبرنگار کیهان:

سید یونس حسینی عالمی، افزود: در ماه‌های اخیر به علت نوسانات قیمت سکه و ارز و گرانی اجناس تعدادی از اخلالگران نظام اقتصادی و محتکران عمده مایحتاج عمومی با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان (عج)، اداره اطلاعات چالوس و دستور دادستان شهرستان چالوس دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: این افراد حوالجات ارزی را علیه افرادی به هویت مختلف تهیه و با سوءاستفاده از خلأ‌های قانونی موجود در بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل اقدام به دریافت حوالجات ارزی با نرخ دولتی جهت واردات کالا‌های اساسی می‌کردند.
وی ادامه داد: این افراد وجوه حاصل از این حوالجات را به شیوه‌های متقلبانه تصاحب و در بازار آزاد بفروش رسانده  و با جعل مدارک و پته‌ها (برگ سبز گمرکی) وانمود می‌کردند که کالا‌های موردنظر را وارد کشور کرده‌اند.
وی افزود: متهمان برای رسیدن به اهداف خود با به ثبت رساندن شرکت‌ها و هولدینگ‌های کاغذی و با افتتاح حساب در چند بانک در سایه تبانی با مدیریت بانک‌ها و گاهاً پرداخت رشوه و با سپردن تضامین غیرمتناسب و بی‌ارزش حوالجات ارزی را با نرخ دولتی به ارزش بیش از ۲۲ میلیون دلار اخذ می‌کردند و از این طریق منافع نامشروع کسب و موجبات اخلال در نظام اقتصادی را فراهم می‌آوردند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تاکنون تعدادی از متهمان دستگیر و با صدور قرار قانونی و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.