kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

اورژانس ریلی در کشور راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: 30 اورژانس ریلی در کشور راه‌اندازی می‌شود.




به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند در جمع اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نخستین اورژانس ریلی در شاهرود و سپس در همدان راه‌اندازی می‌شود افزود: 3 هزار پایگاه امدادی و 41 پایگاه هوایی و 320 موتور آمبولانس برای خدمت‌رسانی به مصدومان فعال است.
سرپرست سازمان اورژانس کشور از مسئولان خواست با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب شاهد جلوگیری از بالا رفتن آمار جانباختگان سوانح باشیم. کولیوند بیان کرد: هر ساله 2 هزار و 500 نیرو به اورژانس کشور اضافه می‌شود.
کولیوند همچنین در جمع خبرنگاران همدان، با تاکید بر اینکه اورژانس باید به بالگرد دید در شب مجهز شود ابراز امیدواری کرد: بودجه لازم برای خرید اینگونه بالگردها تخصیص یابد. سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: مالکیت 10 فروند از بالگردهای اورژانس متعلق به این سازمان است و مابقی متعلق به هوانیروز، سپاه پاسداران و بخش خصوصی است.
کولیوند با بیان اینکه 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای تجهیز اورژانس هوایی هزینه شده است اضافه کرد: مرحله اول تجهیز استان‌ها به بالگرد هوایی اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دوم شمار بالگردها به 54 فروند می‌رسد.وی ادامه داد: برای استان‌های برفگیر و یخبندان از خودروهای آمبولانس 2 دیفرانسیل کمک گرفتیم و با کمک وزارتخانه 400 دستگاه آمبولانس 2 دیفرانسیل خریداری و به استان‌ها تخصیص یافت.
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اگر قانون سال 86 مربوط به اورژانس اجرایی شود شمار زیادی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای به پایگاه‌های موجود اضافه می‌شود.کولیوند افزود: هم اینک سه هزار پایگاه امداد شهری و جاده‌ای در کشور وجود دارد و نیازمند سه هزار پایگاه دیگر هستیم.