kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶

کوتاه اقتصادی



* طرح تسهیلاتی عقیق بانک انصار با سقف 10 میلیارد ریال و اقساط 100 ماهه در حال اجراست و مشتریان بانک، صاحبان کسب و کار و عموم مردم می‌توانند بر اساس عقد مرابحه از آن استفاده کنند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور بهره‌مندی از این طرح نسبت به افتتاح سپرده قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک اقدام نمایند و بانک نیز به منظور قدردانی از دارندگان این نوع حساب‌ها خود را مکلف به در نظر گرفتن امتیاز تسهیلات برای مشتریان می‌داند. این گزارش می‌افزاید نرخ سود تسهیلات از 8 الی 18 درصد بر اساس توافق با مشتریان تعیین می‌شود، جهت اطلاع بیشتر با شماره 096300 مرکز خدمات مشتریان تماس و یا به شعب سراسر کشور مراجعه فرمایید.
* عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به توقف طرح برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق در سطح عرضه گفت: لابی‌های قدرتمند عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق باعث توقف طرح شده است. مجید افتخاری در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که آیا طرح برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق در سطح عرضه که از ابتدای هفته جاری قرار بود دوباره اجرا شود، به اجرا درآمد یا خیر، گفت: اگرچه قرار بود این طرح پس از یک وقفه کوتاه دوباره از 22 دی 97  اجرا شود اما با سنگ‌اندازی برخی ذینفعان متوقف شده است.
وی با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح 70 درصد از فروشگاه‌های عرضه پوشاک کالاهای خود را از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری کردند، بیان داشت: متاسفانه با توقف طرح برخی از این فروشگاه‌ها مجدد در حال عرضه پوشاک قاچاق هستند.
* پروژه پایانه سلام فرودگاه بین‌المللی امام(ره) با مشارکت بانک سینا مراحل نهایی و تکمیل طرح را طی می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، این پایانه با ظرفیت تردد سالیانه بیش از 5 میلیون مسافر در 55 هزار مترمربع و در 3 طبقه احداث شده که این بانک در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید و اشتغال کشور در فرایند احداث و تکمیل آن مشارکت دارد. طبق این گزارش، پایانه سلام در شماره غرب فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) واقع شده و بانک سینا با سرمایه‌گذاری 2600 میلیارد ریالی در این طرح حضور دارد. استفاده از امکانات و سیستم‌های هوشمند از ویژگی‌های این پایانه محسوب می‌شود.
* رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به قانون مربوط به اجازه ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی در شرکت‌های بیمه گفت: با وزارت تعاون، کار و رفاه برای توقف صدور مجوز این صندوق‌ها در حال مذاکره و رایزنی هستیم. به گزارش فارس، غلامرضا سلیمانی در گردهمایی سالانه ارزیابان حرفه‌ای خسارت، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا ارزیابان دارای مجوز از بیمه مرکزی بتوانند با سیاست بیمه مرکزی مبنی بر برون‌سپاری امور بیمه‌ای کار کنند؛ اما ارزیابان تعدادشان کافی نیست و انتظار می‌رود ارزیابان در استان‌ها بیشتر شوند و لزومی نباشد، یک استان از ارزیاب استان دیگر یا تهران استفاده
 کند.
* دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کود‌های کشاورزی: علی‌رغم توان تولید تولیدکنندگان داخلی کود، ­حدود ۵۰ درصد نیاز کود کشور با واردات تامین می‌شود. حسن نعمت‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری صداو سیما با اشاره به اینکه کود‌های تولیدی در کشور، کمتر از نصف توان تولیدکنندگان است افزود: توان تولید تولیدکنندگان داخلی کود، ­­حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال است که این بسیار فراتر از نیاز داخلی است.