kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

اخبار کوتاه از فوتبال




دیدار دوستانه ماشین‌سازی با پرسپولیس در تهران
تیم فوتبال ماشین سازی اردوی جدیدی را در تهران برگزار خواهد کرد.تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با نظر کادر فنی هفته آینده به تهران سفر می‌کند تا اردویی را در پایتخت برگزار کنند.ماشین‌سازی روز شنبه عازم تهران می‌شود و تا روز پنجشنبه در این شهر به تمرین خواهد پرداخت.به گفته رضا مهاجری این تیم در طول این مدت 2 بازی با نساجی مازندران و پرسپولیس برگزار خواهد کرد و یک بازی سبک‌تر در دستور کار دارد.
دعوت ۱۷ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال
ناظم الشریعه اسامی ۱۷ بازیکن دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال را اعلام کرد.اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بزرگسالان از روز جمعه ۲۸ دی‌ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود که بازیکنان باید راس ساعت 13 روز جمعه خود را به کادر فنی در مرکز ملی فوتبال (هتل آکادمی) معرفی کنند. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردو به شرح زیر است: سعید مومنی و مرتضی عزتی از مس سونگون، مسعود محمودی و هادی احمدی از فرش آرا، سینا پرکاس از شهروند ساری، بهزاد عظیمی و علیرضا رفیعی از ملی حفاری، سعدی افشار، مسلم اولاد قباد، علیرضا جوان و محمد حسین درخشانی از گیتی پسند، امین نصراله زاده از آذرخش، پوریا گلشنی از پارسیان، مهدی کریمی از سن ایچ، طاها نعمتیان از مقاومت قرچک، سعید سروری از مقاومت البرز، مهدی زاهدی از ارژن فارس.
شهاب زاهدی به سوون سامسونگ پیوست
مهاجم ایرانی با تیم کره‌ای سوون سامسونگ قرارداد امضا کرد.شهاب زاهدی در لیگ فوتبال کره جنوبی بازی خواهد کرد. مهاجم پیشین پرسپولیس که ایران را به مقصد ایسلند ترک کرد تا برای تیم IBV به میدان برود، دوباره به فوتبال آسیا برمی‌گردد.بازیکن ایرانی با تیم سوون سامسونگ بلووینگز به توافق رسیده و در فصل جدید با پیراهن این تیم کره‌ای به میدان خواهد رفت.
داوران لیگ برتری تست آمادگی جسمانی دادند
تست آمادگی جسمانی داوران و کمک داوران لیگ برتری فوتبال صبح دیروز در ورزشگاه دستگردی برگزار شد. کلاس توجیهی و دانش‌افزایی نیم‌فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر از صبح دیروز آغاز شد و شرکت‌کنندگان زیر نظر مدرسان دوره آزمون‌های آمادگی جسمانی را طبق متد جدید فیفا در ورزشگاه دستگردی انجام دادند.برهمین اساس از 96  شرکت‌کننده در کلاس توجیهی و دانش‌افزایی، یک داور و پنج کمک داور نتوانستند تست‌ها را با موفقیت پشت سربگذارند. همچنین یک داور به دلیل مصدومیت و آسیب‌دیدگی در آزمون‌های آمادگی جسمانی شرکت نکرد.
کریم بوستانی: مبعلی گفت به فولاد می‌رود
کریم بوستانی، سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: ایمان مبعلی یک وزنه مهم برای تیم ما بود و اگر می‌ماند، قطعاً به تیم‌مان کمک می‌کرد.کریم بوستانی درباره جدایی ایمان مبعلی از استقلال خوزستان گفت: مبعلی خودش قصد جدایی داشت و بعد از مذاکره با مسئولان باشگاه در نهایت جدا شد. اگر ایمان می‌ماند قطعاً می‌توانست به تیم ما کمک کند. او یک وزنه تأثیرگذار برای استقلال خوزستان بود که تجربه‌اش در این شرایط سخت به درد تیم ما می‌خورد.وی در پاسخ به این پرسش که چرا باشگاه استقلال خوزستان با جدایی این بازیکن موافقت کرد، اظهار داشت: مسولان گروه ملی و فولاد در این مورد با یکدیگر مذاکراتی داشتند. البته مبعلی هم قصد جدایی داشت، چون می‌خواست به فولاد خوزستان برود. حتی ایمان با آقای قطبی هم صحبت کرده است. سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد اینکه آیا قرار است مبعلی در فولاد خوزستان هم بازی کند، عنوان کرد: نمی‌دانم مبعلی در فولاد مربیگری خواهد کرد یا اینکه می‌خواهد بازی کند، ولی مبعلی به من گفت که به فولاد می‌رود تا مربی شود. ایمان به من گفت که قصد بازی کردن ندارد.
میلوتینوویچ تماشاگر ویژه تمرین سنگین پرسپولیسی‌ها
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای تمرین صبح دیروز شاگردانش برنامه سنگینی را تدارک دید. سرخپوشان تمرین نوبت اول دیروز  خود را از ساعت 10 صبح در حالی انجام دادند که بورا میلوتینوویچ، چهره نامدار فوتبال جهان تلاش شاگردان برانکو ایوانکوویچ را از نزدیک تماشا می‎کرد. تمرین صبح دیروز جزو برنامه‌های سنگینی بود که در اردوی دوحه انجام شد. حسین ماهینی، محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه نیز زیر نظر کادر پزشکی کار می‌کردند. دروازه‌بان‌ها هم تمرینات اختصاصی را با ایگور پانادیچ انجام دادند.  در ادامه برنامه دیروز، بازیکنان در نصف زمین به کارهای بدنی پرداخته و همزمان با تمرینات استارت و کار با وزنه، باید شوت به دروازه را انجام می‌دادند. پایان بخش تمرین صبح دیروز، کار با وزنه و دستگاه‌ها در سالن بدنسازی بود.
واکنش وزارت ورزش
به اظهارات رئیس سازمان امور استخدامی درباره تاج
ارت ورزش به اظهارات رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور درباره اجرای قانون بازنشستگی در فوتبال واکنش نشان داد.
ناظمی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان  در این باره اظهار کرد: اجرای قانون بازنشستگی در ورزش از همان ابتدا بر اساس چارچوب ها و ضوابط قانونی انجام شده و در حال انجام است.وی افزود: کلیه فرآیندهای اداری که در حوزه ورزش درباره اجرای قانون بازنشستگی طی شده است، تابع قوانین و مقررات این حوزه بوده و هیچ تخلفی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: نهادهای ناظر از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز از نزدیک در جریان فرآیند اجرای قانون بازنشستگی در ورزش بوده و هستند و هیچ خلاف قانون و مقرراتی در این حوزه صورت نگرفته است.
پیش از این رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور در گفت و گویی با اشاره به فرآیند اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال خواستار توضیح وزارت ورزش درباره چگونگی اجرای این قانون در فوتبال شده بود.
مهاجمان جدید استقلال بعد از ثبت قرارداد به ترکیه رفتند
دو مهاجم جوان تیم استقلال پس از ثبت قرارداد جدیدشان با این باشگاه به آنتالیا رفتند تا به اردوی استقلال ملحق شوند.
معراج تقی پور و زکریا مرادی دو مهاجم جوان تیم استقلال صبح دیروز قراردادهای جدیدشان را با باشگاه استقلال ثبت کردند و بلافاصله عازم ترکیه شدند تا به اردوی آبی پوشان ملحق شوند. تقی‌پور و مرادی مهاجم و وینگری هستند که از تیم امید استقلال که به تازگی قهرمانی امیدهای تهران را به دست آورده به تیم بزرگسالان این باشگاه رسیده‌اند. آنها سهمیه زیر ۲۳ سال استقلال محسوب می شوند.همچنین امیر حسین داوری هافبک میانی و ۱۹ ساله تیم امید استقلال هم که مورد توجه شفر قرار گرفته است قرارداد جدیدی را با باشگاه منعقد نمود تا وی هم به زودی در تمرینات تیم بزرگسالان حضور پیدا کند.