kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

کار آسان مدعیان در آغاز دور برگشت لیگ برتر بسکتبال

نیم فصل دوم رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز آغاز می‌شود و طی آن تیم‌های شرکت‌کننده برای تثبیت یا بهبود جایگاه خود به مصاف حریفان‌شان می‌روند.



فصل جاری لیگ برتر بسکتبال که هفته گذشته با قهرمانی پتروشیمی به پایان نیم فصل رسید، از امروز با برگزاری دیدارهای مرحله برگشت میان ۹ تیم شرکت‌کننده پیگیری می‌شود.
در هفته نخست این مرحله از رقابت‌ها تیم‌های مدعی و بالانشین جدول رده‌بندی برگزارکننده دیدارهایی هستند که به نظر می‌رسد کسب امتیاز کامل از آنها، برایشان دور از دسترس نباشد همانطور که در نیم فصل نخست هم به این مهم دست یافتند. در این هفته پتروشیمی که هیچ باختی در کارنامه ندارد به مصاف آویژه صنعت می‌رود که با تنها دو برد در انتهای جدول به سر می‌برد.  صنعت نفت آبادان که تنها به خاطر یک امتیاز کمتر نسبت به شیمیدر، نیم فصل نخست را با جایگاه سومی به پایان رساند میزبان ذوب آهن است و شیمیدر که در انتظار لغزش پتروشیمی برای کسب جایگاه نخست است هم با نیروی زمینی دیدار خواهد داشت.
در این هفته از مسابقات دو تیم پگاه ایران و رعد پدافند هم در تالار بسکتبال آزادی به مصاف هم می‌روند. جنوبی‌ها همچنان بدون برد هستند و امیدوارند در این بازی برای اولین بار زمین مسابقه را با پیروزی ترک کنند. برنامه دیدارهای هفته نخست رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و جدول رده‌بندی به شرح زیر است:
پنجشنبه ۲۷ دی ماه
​*صنعت نفت آبادان‌....................................... ذوب آهن اصفهان
* پگاه ایران‌......................................... رعد پدافند هوایی دزفول
* نیروی زمینی‌...................................................... شیمیدر تهران
* آویژه صنعت مشهد‌................................ پتروشیمی بندر امام
جدول رده‌بندی:
۱- پتروشیمی بندرامام (۸ بازی، ۸ برد، بدون باخت، ۱۶ امتیاز)، ۲- شیمیدر تهران (۸ بازی، ۷ برد، یک باخت، ۱۵ امتیاز)، ۳- صنعت نفت آبادان (۸ بازی، ۶ برد، ۲ باخت، ۱۴ امتیاز)، ۴-شهرداری گرگان (۸ بازی، ۴ برد، ۴ باخت، ۱۲ امتیاز)،‌ ۵- ذوب آهن اصفهان (۸ بازی، ۴ برد، ۴ باخت، ۱۲ امتیاز)،‌ ۶- نیروی زمینی (۸ بازی، ۴ برد، ۴ باخت، ۱۲ امتیاز)، ۷- آویژه صنعت مشهد (۸ بازی، ۲ برد، ۶ باخت، ۱۰ امتیاز)،‌ ۸- پگاه ایران (۸ بازی، یک برد، ۷ باخت، ۹ امتیاز)، ۹-رعد پدافند دزفول (۸ بازی، بدون برد، ۸ باخت، ۸ امتیاز)