kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

اخبار کوتاه از فوتبال

  بسته شدن حساب استقلال به خاطر بدهی فتح‌الله‌زاده
حساب باشگاه استقلال به دلیل بدهی، بسته شده تا مسئولان آن برای پرداخت حواله بازیکنان به مشکل بخورند. مسئولان استقلال قول داده بودند حواله‌های بازیکنان را در هفته جاری پرداخت کنند، اما وقتی موعد پرداخت حواله‌ها رسید، متوجه بسته شدن حساب باشگاه شدند. ظاهرا شخصی که یک‌ میلیارد تومان از باشگاه استقلال طلب داشت، با پیگیری قانونی، حساب باشگاه را بسته است. مسئولان استقلال مدعی شده‌اند که علی فتح‌الله‌زاده در دوران مدیریت خود یک میلیارد تومان از این شخص قرض گرفته و صورتجلسه پول دریافتی را در هیئت مدیره مصوب کرده تا اعضا با دریافت این پول موافقت کنند. در واقع این پول، به حساب بدهی‌های باشگاه اضافه شده، اما مسئله این است که پول دریافتی در دفاتر باشگاه ثبت نشده است. این مشکلات باعث ناراحتی شدید مسئولان استقلال شده و آنها که درگیر جذب بازیکن و پرداخت مطالبات بازیکنان بودند، باید در دادگاه حاضر شده و نسبت به این موضوع از خود دفاع کنند.
قوچان‌نژاد در آستانه عقد قرارداد با تراکتورسازی
رضا قوچان‌نژاد، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه عقد قرارداد با تیم تراکتورسازی قرار دارد. باشگاه تراکتورسازی در چند روز گذشته فعالیت‌های خود را در نقل و انتقالات زمستانی آغاز کرده و پس از جذب محمد رضا اخباری،احمد موسوی و کنستانت، روز یکشنبه جرج لیکنز، سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک را به عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان تبریزی معرفی کرد تا به یکی از فعال‌ترین تیم‌ها در نقل و انتقالات زمستانی تبدیل شود. محمدرضا زنوزی که پس از توافق با لیکنز همچنان در کشور ترکیه به سر‌ می‌برد، در چند وقت گذشته چند مرحله با رضا قوچان‌نژاد مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان مذاکره کرده و اکنون هم با حضور این بازیکن در ترکیه، شایعات پیرامون توافق او با باشگاه تراکتورسازی به اوج خود رسیده است. قوچان‌نژاد که در آستانه جدایی از تیم آپوئل قبرس قرار دارد،‌ اکنون به همراه خانواده خود در هتل محل اقامت زنوزی در ترکیه حضور دارد و دو طرف در دو روز گذشته مذاکرات خوبی با یکدیگر داشته‌اند و حتی توافقاتی نیز حاصل شده است. با توجه به این اتفاقات، به احتمال فراوان قوچان‌نژاد به زودی قرارداد خود را با تیم تبریزی امضا خواهد کرد تا زنوزی بار دیگر یکی از بمب‌های نقل و انتقالاتی را منفجر کند.
بازیکنان پدیده خودرودار شدند
مالک جدید باشگاه پدیده به بازیکنان و کادرفنی پدیده خودرو هدیه داد. بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال پدیده بعد از واگذاری امتیاز این باشگاه به شرکت شهر خودرو، در محل این کارخانه حاضر شدند و هر کدام یک دستگاه خودرو دریافت کردند. به گفته بازیکنان پدیده، مالک این باشگاه به عنوان بخشی از طلب بازیکنان، اقدام به اهدای خودرو به پدیده‌ای‌ها کرده است.
لیکنز: انسانیت و حفظ احترام برایم اهمیت ویژه دارد
جرج لیکنز سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور در جلسه معارفه اش گفت: چوب جادویی ندارم و موفقیت با کار و تمرین به دست می‌آید.جلسه معارفه جرج لیکنز به‌عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی، پیش از ظهر دیروز با حضور بازیکنان و سایر اعضای تیم فوتبال تراکتورسازی برگزار شد.لیکنز در مراسم معارفه کادر فنی جدید با ابراز خرسندی از حضور در تبریز و همکاری با باشگاه تراکتورسازی، بیان داشت: همیشه سعی می‌کنم دید مثبتی به انسان‌ها و محیط داشته باشم ولی بااین‌حال، صداقت و انسانیت و حفظ احترام برایم در اولویت است.سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور، با تأکید بر اینکه نباید از اشتباه ترسید و سرخورده شد، افزود: یک اشتباه را نباید دوباره تکرار کرد. همواره بر این باور بوده‌ام که در تمامی تیم‌هایی که فعالیت داشته‌ام، بردی کسب نکرده‌ام و بردها حاصل تلاش بازیکنان بوده و مسئولیت باخت‌ها بر عهده من است، بر همین اساس به توانمندی بازیکنان و اعضای تیمم یقین دارم.جرج لیکنز با بیان اینکه موفقیت گام‌به‌گام به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: من چوب جادو ندارم که در یک‌لحظه همه مشکلات و مسائل را حل کنم. صرفاً با خواستن توأم با کار می‌توان به موفقیت رسید و به بیانی دیگر باید در کنار هم موفقیت را معنی کنیم.وی در ادامه با اشاره به اینکه در بدو ورود به تبریز از شور و هیجان هواداران به وجد آمده است، اظهار داشت: من در عین شوخ‌طبعی، در رسیدن به اهداف تیمم مصمم و سخت‌گیر هستم. آنچه در ابتدای امر من را برای حضور در تراکتور ترغیب کرد، روحیه جاه‌طلبی مالک باشگاه بود که همواره خواستار پیروزی و موفقیت است.سرمربی جدید سرخ‌پوشان در پایان اظهاراتش خواستار همراهی اعضای تیم برای اجرای برنامه‌های مدنظر شد و تصریح کرد: از زحمات سرمربیان قبلی تشکر می‌کنم. به‌هیچ‌عنوان دوست ندارم پیش من از فردی بدگویی کنید. همان‌طور که گفتم انسانیت و حفظ احترام برایم اهمیت ویژه دارد و در درون تیم نیز باید هوای همدیگر را داشته باشید.
حسینی: دوست دارم چالش جدیدی را تجربه کنم
محمدرضا حسینی، هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اعلام کرد که چند پیشنهاد لیگ برتری دارد، اما در این خصوص باید باشگاه تصمیم بگیرد.محمدرضا حسینی  در واکنش به اینکه گفته می‌شود باشگاه سپاهان و چند باشگاه دیگر دنبال جذب وی بودند، اظهار داشت: من چند پیشنهاد دارم، ولی مسئله مهم این است که تا آخر این فصل با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد دارم. من تحت قرارداد باشگاه ذوب‌آهن هستم و طبیعتاً خودم تصمیم‌گیرنده نیستم.وی در پاسخ به این پرسش که آیا ماندنش در ذوب‌آهن قطعی شده است، تأکید کرد: من که نمی‌توانم تعیین‌کننده باشم. هر تصمیمی که باشگاه بگیرد برای من هم قابل‌قبول است. برخی پیشنهادها رسانه‌ای شد و چند پیشنهاد دیگر هم داشتم، اما در نهایت باشگاه ذوب‌آهن تصمیم‌گیرنده است.حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از چند سال حضور در ذوب‌آهن دوست ندارد فضای جدیدی را تجربه کند، تصریح کرد: بازی در ذوب‌آهن که یک تیم بزرگ در فوتبال ایران و آسیاست، افتخار بزرگی محسوب می‌شود. در تیم ذوب‌آهن بازیکنانی مثل رجب‌زاده، حدادی‌فر، خلعتبری، تبریزی، کاوه رضایی و ... چهره شدند. این باشگاه بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. اینکه در نیم‌فصل یا پایان فصل چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، قابل پیش‌بینی نیست، ولی شکی در این وجود ندارد که بعد از چهار سال بازی در ذوب‌آهن دوست دارم یک چالش جدید را تجربه کنم. البته الان تمام تمرکزم فقط روی موفقیت ذوب‌آهن است و اتفاق جدیدی هم رخ نداده است.
اضافه شدن ترکی به لیست مدرسان داوری AFC
رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال از حضور محسن ترکی در سمینار ناظران و مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا 2019 خبر داد. داود رفعتی در این باره گفت: سمینار ناظران و مدرسان داوری AFC بهمن ماه امسال در مالزی برگزار می‌شود که بنا بر اعلام کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا محسن ترکی نیز به این سمینار دعوت شده است. وی در ادامه بیان کرد: برهمین اساس، تعداد ناظران و مدرسان داوری ایران در این سمینار از هفت نفر به هشت نفر رسید و این می تواند نوید خوبی برای فوتبال و جامعه داوری کشور باشد. این دوره از 24 لغایت 30 بهمن ماه 97 برای ناظرین و مدرسین داوری در کوالالامپور مالزی برگزار می شود.لیست اسامی ناظران و مدرسان داوری جهت حضور در سمینار به شرح زیر است:
*دوره ناظران داوری از 24 تا 26 بهمن:مسعود مرادی، حسین عسگری، مسعود عنایت، هدایت ممبینی، محسن ترکی، حسن کامرانی فر، اسماعیل صفیری و معصومه شکوری
*دوره مدرسان داوری از 27 تا 30 بهمن:حسن کامرانی فر، محسن ترکی، مسعود مرادی، مسعود عنایت و معصومه شکوری.