kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
سوابق رئیس جدید دانشگاه بوعلی سینا

از برگزاری اردوهای مختلط پرحاشیه تا رفراندوم قانون اساسی در دانشگاه (دور دانشگاه در هفت روز)

منصور غلامی پس از سال‌ها باری دیگر برکرسی ریاست دانشگاه بوعلی سینای همدان تکیه زد. از حوادث رخ داده در زمان مدیریت وی می‌توان به برگزاری رفراندوم قانون اساسی در دانشگاه، قمه‌کشی و برگزاری اردوهای مختلط پرحاشیه اشاره کرد!
منصور غلامی طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر صندلی ریاست دانشگاه بوعلی‌سینا تکیه زد، وی طی سال‌های 72 تا 84 ریاست این دانشگاه را برعهده داشت که در این دوران اتفاقاتی همچون برگزاری رفراندوم قانون اساسی در دانشگاه، قمه‌کشی و برگزاری اردوهای مختلط پرحاشیه رخ داد، حوادثی که باعث برکناری وی شد.
ایمان سیفی مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشکده علوم پایه و انسانی دانشگاه بوعلی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ در واکنش به انتصاب منصور غلامی به عنوان ریاست دانشگاه بوعلی همدان گفت: این انتخاب به معنای بازگشت روزهای پرتنش دانشگاه است.
وی همچنین پیرامون اتفاقات رخ داده در دانشگاه بوعلی همدان در زمان ریاست غلامی گفت: در زمان ریاست وی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه که وابسته به طیف علامه بود فعالیت‌های گسترده‌ای که اکثراً خلاف قوانین بود انجام می‌داد که این فعالیت‌ها چند بار نیز دانشگاه را به تعطیلی کشاند.
سیفی افزود: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری رفراندوم در خصوص قانون اساسی اشاره کرد. همچنین تجمعات غیرقانونی در اعتراض به حکم دادگاه همدان درباره هاشم آقاجری، بی‌تدبیری و ضعف گسترده در مدیریت دانشگاه، یکه‌تازی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در درگیری‌های خرداد 82 که به تعطیلی دانشگاه در زمان امتحانات انجامید از جمله وقایعی بود که در زمان ریاست غلامی اتفاق افتاد.
مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشکده علوم پایه و انسانی دانشگاه بوعلی همدان، یادآور شد: در زمان ریاست غلامی ما شاهد قمه‌کشی در دانشگاه بودیم بدین‌صورت که دانشجوی پسری بر روی یک دانشجوی دختر قمه کشید و آن دانشجو نابینا شد.
سیفی در پایان خاطرنشان کرد: انتصاب غلامی به عنوان ریاست دانشگاه بوعلی همدان به معنای بازگشت به عقب و بازگشت به روزهای پرتنش دانشگاه است.
دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه در زمان ریاست غلامی در این دانشگاه فضای علمی جای خود را به فضای متشنج سیاسی‌ داده بود، گفت: غلامی جلسات حزب مشارکت را در دفتر خود برگزار می‌کرد.
پژمان شیخ‌الاسلام دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان نیز در واکنش به انتصاب غلامی به‌عنوان ریاست جدید این دانشگاه گفت: در زمان ریاست غلامی دفتر وی پاتوق حزب مشارکت همدان شده بود و حتی جلسات این حزب نیز در دفتر وی برگزار می‌شد