kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

سرکرده تروریست‌ها در سوریه: حامیان ما مثل دستمال دورمان انداختند!

یک سرکرده رده بالای مخالفان دولت دمشق اعلام کرد که کشورهای حامی معارضان و افراد مسلح سوری، مانند «دستمال كاغذی» آنها را دور انداخته‌اند.



روزنامه «الاخبار» لبنان دیروز به نقل از یک سرکرده ارشد معارضان سوریه نوشت: «تاریخ تکرار می‌شود؛ همان گونه که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند، عرب‌های [حاشیه] خلیج [فارس] ما را مانند دستمال کاغذی دور انداخته‌اند.»
این معارض، که نام او ذکر نشده است، در جریان نشست با شماری از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی گفت: عرب‌های حاشیه خلیج‌فارس به خاطر اینکه نتوانستند از طریق جنگ، نظام «بشار اسد» را سرنگون کنند، به ما می‌گویند که از امروز به بعد، نیازی به شما نداریم و راه‌های دیگری برای رسیدن به اهدافمان داریم.»
به گزارش فارس، الاخبار افزود که این معارض در نشست مذکور به شدت از بازگشایی سفارت امارات در دمشق انتقاد کرد و گفت: «زمانی که خبرهایی درباره قصد امارات برای بازگشایی سفارتش در دمشق به دست ما رسید، سریعا نزد میانجی‌های خود و اماراتی‌ها رفتم، ولی آنان پاسخ شفافی به من ندادند.»
وی در ادامه اعلام کرد: «همین مسئله باعث شد پیش یک واسطه سعودی بروم و از او بخواهم که درباره این موضوع توضیح بدهد. او نیز با تکبر و غرور به من گفت: این مسائل در تخصص شما نیست و ارتباطی به شما ندارد».
امارات ششم دی ماه جاری پس از هفت سال، سفارت خود را در سوریه بازگشایی کرد.
این اقدام و تأکید بحرین بر ادامه فعالیت سفارت منامه در دمشق و در کنار آن، تلاش عربستان سعودی برای بازگشایی سفارت خود در سوریه، خشم معارضان سوری را به دنبال داشته است.
«یحیی العریضی» عضو هیئت عالی مذاکره کنندگان معارض سوری هم از اقدام امارات به بازگشایی سفارت خود در سوریه انتقاد کرده بود.
  علاوه‌بر کشورهای عربی، بسیاری از کشورهای اروپایی حامی تروریسم نیز در صدد از سر گیری مناسبات سیاسی با سوریه هستند. در این رابطه ، دیروز خبر رسید که دولت ایتالیا نیز به دنبال از سرگیری روابط با سوریه است.
انهدام 8 موشک توسط پدافند هوایی سوریه
پدافند هوایی سوریه شامگاه جمعه هشت موشک که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلک شده بودند، را منهدم کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی این موشک‌ها را از حریم هوایی لبنان به سوی منطقه «الکسوه» در حومه دمشق شلیک کردند.
یک مقام نظامی گفت که تنها یکی از موشک‌ها به انباری در فرودگاه دمشق اصابت کرد.این حمله هیچ تاثیری بر پروازها در فرودگاه بین‌المللی دمشق نداشته است.
آخرین حمله موشکی اسرائیل، چهار دی صورت گرفته است. در این حمله، سه نیروی نظامی سوریه زخمی شدند.
ارتش سوریه به تازگی به سامانه‌ دفاع موشکی «اس-300» روسی مجهز شده ‌است. این سامانه توان رهگیری و انهدام طیف متنوعی از هواپیماها و موشک‌های مهاجم را در یک زمان واحد دارد.
سایر رویدادها:
* ارتش سوریه با استفاده از پهپاد، یک مقر متعلق به تروریست‌های «جبهه النصره» را در حومه شمالی «حماه» هدف قرار داد و به این گروه تروریستی خسارات سنگینی را وارد کرد.
* یک مقام در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هنوز هیچ نظامی این کشور از سوریه خارج نشده است.
* در پی افزایش تحرکات داعش در استان «دیرالزور» سوریه، هزاران غیر نظامی از این استان‌گریختند.
* به گزارش ایسنا، «باجی قاید السبسی» رئیس‌جمهور تونس، قصد دارد طی روزهای آتی دعوتنامه‌ای را برای «بشار اسد» جهت شرکت در نشست اتحادیه عرب، صادر کند. این نشست فروردین آینده در تونس برگزار می‌شود.