kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
امام‌جمعه قم:

مسئولان خود را به جای مردم فرض کنندتا با درک بیشتر به حل مشکلات اهتمام ورزند

امام‌جمعه قم گفت: دشمن برای ناراضی کردن مردم از هیچ توطئه‌ای غافل نیست و امروز روی مشکلات معیشتی مردم متمرکز شده است.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مسئولان نیز باید متناسب با توطئه‌های دشمن اقدام و عمل به موقع انجام دهند.
وی اظهار داشت: دولت محترم و همه ارکان و مسئولان کشور باید دغدغه‌های معیشتی مردم را مورد توجه جدی قرار داده و برای حل این مشکلات اقدام کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدهای مکرر غرب و استکبار جهانی برای تغییر محاسبات مسئولین کشورمان، گفت: مسئولان از این تهدیدهای پوچ نهراسند و با ایستادگی روی اصول نظام، دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کنند.
وی هراس دشمن از نظام اسلامی را به دلیل ویژگی‌ مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبرین دانست و بیان داشت: وجود و حضور ایران اسلامی مقتدر، الگویی مطلوب برای همه آزادی‌خواهان جهان است و همین موضوع آمریکا را به شدت می‌رنجاند زیرا منافع نامشروع خود را در خطر می‌بیند.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه مردم با وجود همه مشکلات پای انقلاب و امام(ره) و اسلام ایستاده‌اند، گفت: حضور حماسی ملت در جشن 40 سالگی انقلاب، تمام توطئه‌های یکسال اخیر را از بین خواهد برد و دشمن را بیش از پیش ناامید خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، به سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب در مورد شاخصهای یک مدیر در نظام اسلامی اشاره کرد و بیان داشت اسلام یک قانون طلایی دارد با این عنوان که هرچه برای خود می‌پسندید، برای دیگران هم بپسندید لذا یک مدیر در نظام اسلامی باید با این الگو به مردم خدمت کند و برای این امر باید خود را به جای آنان فرض کند تا با درک بیشتری به حل مشکلات مردم اقدام کند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری به فراز دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد تلاش دشمن برای تغییر فضای فرهنگی قم نیز اشاره کرد و گفت: قم پایگاه انقلاب اسلامی است و با وجود فضای انقلابی در این شهر انقلاب مدام به روزرسانی می‌شود اگر دشمن موفق به برهم زدن این فضا شود، انقلاب اسلامی را از آرمانها و اهدافش منحرف خواهد کرد لذا این موضوع مهم و حساس باید مورد توجه جدی مسئولان باشد.
امام‌جمعه قم با اشاره به اعلام حمایت بیش از 70 تشکل حوزوی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: قم باید از جهات مختلف مانند حوزه و دانشگاه و اصناف و بازار و مدرسه و مهمتر از همه از لحاظ حجاب و عفاف یک الگوی کامل بماند.
وی همچنین میلاد با سعادت حضرت زینب(ع) را گرامی داشت و روز پرستار را به پرستاران تبریک گفت.