kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
ایران – ویتنام؛ تلاش برای قطعی کردن صعود

کی روش: تیم ملی فوتبال شرایط فوق‌العاده‌ای دارد /مسئولان ورزش نخواستند من بیشتر بمانم

تیم ملی فوتبال ایران امروز در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف ویتنام می‌رود، ملی‌پوشان کشورمان در صورت برتری در این بازی صعودشان به مرحله بعدی مسابقات را قطعی می‌کنند.



سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امروز از ساعت 14:30 به مصاف ویتنام خواهد رفت. تیم ملی با پیروزی در این دیدار می‌تواند صعود خود به مرحله حذفی را مسجل کند و انتقام شکست تلخ بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را از ویتنام بگیرد.
تیم ملی پس از کسب پیروزی قاطع و پرگل در بازی نخست مقابل یمن، یکی از مدعیان جدی قهرمانی نشان داد و در دومین دیدار خود با ویتنام ملاقات خواهد کرد.شاگردان کی‌روش در صورت پیروزی در این دیدار صعودشان به مرحله حذفی مسجل خواهد شد و بازی آخر مقابل عراق احتمالاً تنها صدرنشین گروه را مشخص خواهد کرد.
تیم ملی اما کار ساده‌ای در این بازی نخواهد داشت. ویتنام در بازی نخست فراتر از حد انتظار ظاهر شد و عراق به سختی موفق به شکست دادن این تیم سخت‌کوش و جنگنده شد. ویتنام در این دیدار ۲ بار از حریف پیش افتاد ولی نهایتاً دست خالی زمین مسابقه را ترک کرد.این باخت پایانی بود بر روند ۱۸ بازی بدون شکست ویتنام در رقابت‌های مختلف.
هر چند که ایران و ویتنام از جمله کشورهای با سابقه فوتبال آسیا به شمار می‌آیند ولی این بازی اولین رویایی دو کشور در بازی‌های ملی است. البته این دو تیم در رده سنی پایه با هم روبه‌رو شدند که آخرین آن به ۳ ماه پیش بر‌می گردد که در رقابت‌های زیر ۱۶ سال آسیا تیم ملی با ۵ گل ویتنام را درهم کوبید. اما تلخ‌ترین جدال ایران و ویتنام به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ برمی‌گردد که تیم ملی امید متحمل شکست سنگین و غیرقابل باور ۴ بر یک شد و در پایان نیز در گروه ۳ تیمی سوم شد. این دیدار فرصت مناسبی است که ایران آن شکست تلخ را جبران کند.
ویتنام را دست کم نمی‌گیریم
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در نشست خبری خود قبل از بازی دو تیم ایران و ویتنام گفت: بازی دومان را پیش‌رو داریم برابر ویتنام تیمی که از کادر مربی‌گری خوبی برخوردار است. برای آماده‌سازی‌اش تلاش زیادی صورت گرفته است. البته ایران هم کاملا آماده است. تک تک بازیکنان آمادگی حضور در بازی را دارند و در حال جنگیدن برای حضور در یکی از جایگاه‌های بازی هستند و امیدواریم تیم برتر میدان باشیم و فوتبال برتری را به نسبت به ویتنام ارائه دهیم.
وی افزود: من بازی‌های ویتنام را از قبل پیگری کرده‌ام مخصوصا بازی برابر کره‌شمالی و درگروه ما یکی از مدعیان اصلی است. البته ویتنام با دیسیپلین و تمرکز بالا یک فوتبال بسیار مثبت ارائه دادند. مربی بسیار خوبی دارند که در گذشته با آقای گاس هیدینگ کار کرده‌اند و مطمئنا دیدن بازی ویتنام برابر عراق خیلی خوب بود و هشداری بود تا برابر این تیم با تمرکز بالا ظاهر شویم.
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که در این بازی به تفاضل گل فکر می‌کند؟ گفت: فکر نمی‌کنیم. چون ما تیم مغروری نیستیم. تیم ما از افراد فروتن شکل گرفته است. همیشه به عنوان رهبر تیم سعی کردم یک سری از مسائل اصولی را در اختیار بازیکنانم قرار دهم. تلاش ما این بوده که مسائل پایه‌ای خصوصا از بعد شخصیتی را به بازیکنانم خوب بیاموزم. باید همیشه به حریف احترام گذاشت. درغیر این صورت تبدیل به آدم‌هایی می‌شویم که مغرور هستند و غرور آنها را فرا گرفته است. ما به هیچ وجه این‌گونه فکر نمی‌کنیم. تفکر ما این است حریف هم می‌خواهد فوتبال بازی کند و احترام کامل را برای حریف قائل هستیم.
 وی تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم اگر می‌خواهیم به موفقیت برسیم، همیشه احتیاج به دو تیم داریم. یک تیم موفق درون زمین و تیمی که از تیم درون زمین حمایت کند و کارش را خارج از زمین انجام دهد. خوشبختانه کادر و دستیاران بسیار متعهدی دارم که کارشان را به نحو احسن انجام دادند. در کنار بازیکنانی مثل جواد نکونام در گذشته و مسعود شجاعی در حال حاضر که الگوی بازیکنان است و رهبر میدان بوده‌اند. ما یک خانواده متحد هستیم به غیر از خانواده شخصی‌ام این بهترین خانواده فوتبالی‌ام بوده است.
تمرکزم فقط روی تیم ملی است
کی روش در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد کلمبیا برای قبول سرمربی‌گری تیم ملی این کشور گفت: الان زمان مناسب برای مطرح کردن این‌گونه صحبت‌ها نیست. چون من وظیفه‌ای دارم و باید تا بی‌نهایت تمرکز و انگیزه‌مان را در بازی مقابل عراق و ویتنام نشان دهیم. الان زمانی نیست که بخواهم در مورد مسئله‌ای فکر کنم یا تمرکزم را برای مسائل دیگری بگذارم.
سرمربی تیم ملی در پایان عنوان داشت: تنها مطلبی که از آن مطمئن هستیم مسئولان فوتبال ایران با نظارت وزرات ورزش از ماه جولای به بعد نخواستند ماندن من طولانی‌تر شود ولی در حال وظیفه‌ دشوار و بی‌نهایت را پیش‌رو داریم آن هم بازی‌هایی است که باید انجام دهیم. با تمرکز بالا هم روی این مسئله فکر می‌کنیم و تاکید می‌کنم یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی هستیم. مسعود شجاعی هم اینجاست و با سابقه‌ای که دارد و از لحاظ اتحاد و همدلی که بین اعضای کادر و بازیکنان است، شرایط فوق‌العاده‌ای در تیم وجود دارد. در عین حال تنها مطلبی که مهم است بازی ما برابر ویتنام است.