kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
صهیونیست‌ها با افتخار از جنایات شان می‌گویند

ایهود اولمرت: در جنگ 22 روزه 5000 تن بمب روی غزه ریختیم!

صهیونیست‌ها که این روز‌ها به جان هم افتاده‌اند، لابلای حملاتشان به یکدیگر، افشاگری‌هایی می‌کنند که، اوج زبونی و جنایت این رژیم منحوس را نشان می‌دهد.




 ایهود اولمرت که در سال 2008 نخست‌وزیر بوده برای دفاع از عملکردش گفته، در دوران مسئولیتس و در جنگ 22 روزه 5000 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه ریخته شده است!
«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به هنگام جنگ 22 روزه علیه غزه، در مقام دفاع از عملکرد خود دربرابر منتقدانش (مثل تزیپی لیونی)جزئیات جدیدی از این جنگ را فاش کرده و گفته: «ساعت شروع عملیات را کاملا محرمانه نگه داشتیم و با آغاز آن حدود 5000 تن مواد منفجره بر روی غزه ریختیم. تنها افسری که از این موضوع آگاه بود فرمانده تیپ غزه بود.»
رژیم صهیونیستی جنگ ۲۰۰۸ علیه نوار غزه را در ۲۷ دسامبر(آذر) آغاز کرد و ۲۲ روز به صورت بی‌امان نوار غزه را مورد هدف قرار داد. در این حملات ۱۴۱۹ فلسطینی شهید شدند که بیشتر آنها از شهروندان عادی و زنان و کودکان بودند. تعداد مجروحان نیز ۵۵۰۰ نفر اعلام شد که برخی از آنها همچنان از معلولیت‌های ناشی از جنگ رنج می‌برند.
اولمرت این جزئیات را در واکنش به سخنان وزیر خارجه وقت این رژیم(لیونی) مطرح کرده که گفته بود، تل‌آویو در آن جنگ هیچ هدف مشخصی نداشته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو و براساس گزارش شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، «تزیپی لیونی» رئیس‌حزب معارض رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۰۸ و زمان جنگ، وزیر خارجه بود اخیرا در یک افشاگری درباره جنگ 22 روزه گفت: «ما هیچ هدف مشخصی برای عملیات نداشتیم و می‌توانستیم آن را فقط دو هفته قبل از آغاز آن به اتمام برسانیم، زیرا روز‌های آخر عملیات ضروری نبود.»
اولمرت در ادامه پاسخ به لیونی گفته: «اهداف راهبردی و تاکتیکی جنگ واضح و دقیق بود و تمام اعضای کنست (پارلمان)در آن زمان، آن را تأیید کرده بودند. هدف طرح، متزلزل کردن تسلط حماس بر نوار غزه به صورت کامل و در مرحله بعدی استقرار نیرو‌های بین‌المللی در این منطقه بود...با «نیکلای سارکوزی» رئیس‌جمهور وقت فرانسه در روز سوم جنگ تماس گرفتم، او گفت با توافق آتش‌بسی که اسرائیل آن را مطرح کرده موافق است، از شنیدن این موضوع بسیار غافلگیر شدم، زیرا هیچ اطلاعی از این پیشنهاد نداشتم، اما سارکوزی به من گفت کسی که این پیشنهاد را داده وزیر دفاع وقت «ایهود باراک» بوده است.» وی مدعی استفاده از عنصر «فریب» علیه حماس در این جنگ نیز شد و افزود: «ما روز شنبه را برای آغاز عملیات آغاز کردیم، زیرا حماس فکر می‌کرد در آن روز حمله نمی‌کنیم. همچنین ایهود باراک دستور بازگشایی تمام گذرگاه‌های غزه را داد تا حماس فکر کند همه امور به شکلی طبیعی در جریان است و اسرائیل قصد جنگ ندارد. اما در همان روز اول5000 تن مواد منفجره بر روی غزه ریختیم.»
طبق گزارش‌های خبری و نتایج بعد از جنگ روشن شد که رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در این جنگ شکست خورده است. علی‌رغم محاصره ۱۲ ساله غزه برای نابود کردن حماس و دیگر گروه‌های مقاومت و نیز جنگ‌های مشابه بعد از این جنگ، حماس و گروه‌های مقاومت به کار خود ادامه داده‌اند.
واکنش عراق به ادعای عجیب تل‌آویو
خبر دیگر از فریب و دورویی مقامات صهیونیستی اینکه کمیته روابط خارجه پارلمان عراق به ادعای تل‌آویو درباره سفر سه هیئت عراقی به اسرائیل در سال ۲۰۱۸ واکنش نشان داده است.
 به گزارش ایسنا، فرات التمیمی، عضو کمیته روابط خارجه در پارلمان عراق گفت: موضوع سفر هیئت‌های عراقی به اسرائیل اگر صحت داشته باشد جزو مسئولیت طرف‌های امنیتی و مشخصا دستگاه اطلاعات و امنیت ملی است و آنها باید درباره این ادعاها و میزان صحت آن توضیح بدهند. التمیمی احتمال داد که ادعای اسرائیل بخشی از بازی تل‌آویو برای ایجاد فتنه در داخل عراق باشد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده که سه هیئت از عراق شامل ۱۵ فرد طی سال ۲۰۱۸ به سرزمین‌های‌اشغالی سفر کردند.
باج گیری
رژیم صهیونیستی اما به بهانه دارائی‌های بجا مانده از یهودیانی که پس از‌اشغال اراضی فلسطین در سال ۱۹۴۸ و جنگ اعراب، اسرائیل مجبور به ترک کشورهای خود شدند، از ۷ کشور عرب (مراکش، عراق، سوریه، مصر، یمن، تونس و لیبی) و ایران درخواست غرامت کرده است!
یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرده که اسرائیل در مجموع خواستار دریافت غرامتی با ارزشی بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار شده که دست کم ۳۵ میلیارد دلار آن به کشور تونس، و ۱۵ میلیارد دلار آن به لیبی مربوط می‌شود. طبق ادعای رژیم صهیونیستی، پس از سال ۱۹۴۸ حدود ۸۰۰ هزار یهودی مجبور به ترک کشورهای خود شدند.