kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

حوادث کوتاه از کشور

معدوم سازی تخم غیر مجاز ماهی
تبریز – خبرنگار کیهان: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: 80 هزار قطعه تخم چشم زده غیر مجاز ماهی قزل آلا درآذربایجان شرقی کشف و معدوم سازی شد.
امیرحسین بهداد، گفت: این محموله در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریزکشف شد که فاقد مجوزهای بهداشتی و قانونی لازم جهت واردات تخم چشم زده بود و توسط بازرسین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی مورد شناسایی قرار گرفت.
 وی ادامه داد: به دلیل ناشناس بودن مبداء این تخم‌ها و قاچاق بودن محموله، موضوع به سیستم قضایی ارجاع و پس از اخذ حکم دادستان و قاضی پرونده از اداره کل تعزیرات حکومتی استان، این محموله به تعداد 80 هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا معدوم شد.
قتل در پمپ بنزین
سلماس – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سلماس از دستگیری قاتل پرونده قتل پمپ بنزین تازه شهر شهرستان سلماس در کمتر از 48ساعت خبر داد.
سرهنگ رمضان فتح الهی گفت: در پی نزاع و درگیری یک جوان ٢١ ساله با ضربات سلاح سرد در محل پمپ بنزین تازه شهر به قتل رسید و قاتل متواری شد.
وی اضافه کرد: پلیس با توجه به وجود سرنخهای باقی مانده در محل قتل، قاتل را کمتر از 48 ساعت شناسایی و دستگیر کرد.
حادثه رانندگی با سه کشته
اراک – خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی در مسیر فرمهین به کمیجان سه کشته بر جا گذاشت.
سرهنگ «ایرج کهریزی» افزود: این حادثه در کیلومتر شش جاده فرمهین به کمیجان بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک دستگاه وانت پیکان رخ داد که در پی آن یکی از سرنشینان خودروی پراید در دم جان سپرد و دو سرنشین دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند.
وی بیان کرد: کارشناسان حاضر در صحنه علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ خودروی سواری پراید نسبت به وانت پیکان گزارش کرده‌اند.
کلاهبرداری اینترنتی
اصفهان – خبرنگار کیهان: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان «مشاوره رایگان» از اعتماد شهروندان سوء استفاده می‌کرد ازسوی ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مشاور وی را فریب داده و با دریافت مبلغ پنج میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شاکیه در اظهارات خود افزود مدتی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی یک آگهی با عنوان مشاوره رایگان در زمینه‌های مختلف زیر نظر بهترین روانشناسان و روانپزشکان مشاهده کردم که به منظور اخذ نوبت مبالغی را به عنوان بیعانه به حساب شخص آگهی دهنده واریز کردم، ولی پس از آن نه تنها خدماتی دریافت نکردم بلکه وی از پاسخگویی به تماس نیز امتناع کرد.
سرهنگ مرتضوی در این رابطه گفت: با انجام اقدامات تخصصی و اخذ دستور مقام قضائی متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.
شناسایی اجساد
رشت – خبرنگار کیهان: رییس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: قاتل مادر و دختری که اجساد آنها به صورت مجهول‌ الهویه در رشت پیدا شده بود در کمتر از یک هفته شناسائی و دستگیر شد.
سرهنگ رحیم شعبانی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنائی با استفاده از شگردهای پلیسی، هویت مقتولان 38 ساله و 13ساله را معلوم و شناسائی و دستگیری قاتل را در دستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد:  پلیس در مسیر ردگیری و شناسائی هویت قاتل قرار گرفته و در نهایت متهم را در رشت دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
این مقام انتظامی با اعلام اینکه متهم 56 ساله در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با مقتولان و یا ارتکاب به قتل آنها بود اظهار داشت: قاتل پس از مواجه شدن با دلایل و مدارک و مستندات موجود به قتل مادر و دختر اعتراف کرد.
واژگونی خودرو
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور ایرانشهر- بمپور راننده و سرنشین پژو را به کام مرگ کشاند.
سرهنگ یداله ستوده ، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو 405 با  دو  سرنشین با نیوجرسی های کنار جاده برخورد کرده و واژگون شده است.
 وی عنوان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.
پلمب شرکت توزیع مواد غذایی
کرمان – فارس: معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای کرمان از پلمب دو شرکت بزرگ توزیع و پخش مواد غذایی و کالاهای اساسی مردم در کرمان خبر داد.
محمدعلی سلیمانی اظهار داشت: در راستای اجرای فاز عملیاتی طرح مبارزه با گرانفروشی سه اکیپ به سرپرستی قضات ویژه از شرکت‌های بزرگ توزیع و پخش مواد غذایی و عمده ‌فروشی‌های سطح شهر کرمان به صورت سرزده بازدید به‌عمل آوردند.
وی عنوان کرد: با توجه به  احراز گرانفروشی توسط دو شرکت بزرگ توزیع و پخش با دستور مقام قضائی عمده فروشی‌های مذکور پلمب و برای آنان تشکیل پرونده شد و افراد تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند.
شکار شکارچی
قزوین – خبرگزاری صدا و سیما : رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: چهار شکارچی غیرمجاز پرنده در شهرستان آبیک در دام مأموران یگان گشت اداره کل حفاظت محیط زیست افتادند.
محمد ایران نژاد افزود: مأموران محیط زیست پس از دستگیری شکارچیان غیرمجاز، چهار قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی از نوع پنج تیر و دو لول را به همراه پنج قطعه لاشه پرندگان شکار شده، از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کردند.
مرگ به‌علت گاز گرفتگی
گرگان – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان گنبد کاووس از مرگ دو نگهبان ساختمان در حال احداث در این شهرستان خبر داد.
محمود علی فر ، افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که این دو نفر نگهبانان یک ساختمان در حال احداث بودند که به‌علت استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در داخل چادر مسافرتی، دچار گازگرفتگی شدند و جان خود را از دست دادند.
توقیف شناور صیادی
زاهدان – ایسنا: فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات سیستان و بلوچستان از توقیف پنج فروند شناور قایق صیادی متخلف در حوزه استحفاظی پزم خبر داد.
‌سرهنگ نجف صفری گفت: در گشت مشترک پایگاه های چابهار‌، پزم‌، رمین و‌ یگان حفاظت منابع شیلات استان با سه  فروند قایق گلف در محدوده پزم‌، پنج فروند شناور قایق صیادی متخلف شناسایی و توقیف شدند‌.
وی با بیان اینکه شناورهای توقیفی فاقد مجوز صید بوده است، افزود: از شناورها تعداد 16 طاقه تور منو‌فلامنت غیر‌مجاز‌، 25 عدد قفس صید صدف و 30 کیلوگرم صدف صید شده کشف و ضبط شد‌.
تصادف مرگبار
کاشان – ایسنا: رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در اثر برخورد خودرو پرشیا با تریلی و گاردریل در آزادراه کاشان - قم دو نفر کشته و چهار نفر مصدوم شدند
حسین ریاحی افزود: این حادثه چهار مصدوم شامل دو آقا و دو خانم داشت که پس از اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند که حال هر چهار مصدوم، رضایت بخش گزارش شده است.
ریاحی تصریح کرد: در این اتفاق مرگبار متأسفانه یک خانم ۳۵ ساله و یک بچه پسر دو ساله در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.
نجات جان  کوهنورد
یاسوج – ایسنا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات دو کوهنورد در گردنه بیژن کوه دنا خبر داد.
سید امان الله جهانبین، افزود: در این حادثه دو نفر به علت یخ بندان از صخره سقوط کردند.
وی خاطرنشان کرد: پس از یک ساعت پیاده‌روی افراد حادثه دیده را که دچار ترومای دست، سر، صورت و شکم شده بودند را پس از عملیات جستجو و انجام اقدامات اولیه پیش درمانی آنها را از محل گیر افتاده صعب العبور رهاسازی و به مسیر تردد(جاده) انتقال دادند.