kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

اهدای انگشتر قاسم سلیمانی به کارگردان یک مستند(اخبار ادبی و هنری)

پس از رونمایی از مستند «عابدان کهنز» در جشنواره فیلم عمار، انگشتر سردار قاسم سلیمانی به کارگردان این مستند هدیه شد.

مستند «عابدان کهنز» روایت شکوفایی و بالندگی شهدای مدافع حرم مصطفی صدرزاده، سجاد عفتی و محمد آژند و جانبازان مدافع حرم امیر‌حسین حاجی نصیری و رضا سلمانی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) است؛ مسجدی در کهنز شهریار. این فیلم مستند، روز جمعه در جریان برگزاری نهمین جشنواره عمار در سینما فلسطین رونمایی شد.
خدایار بهرامی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های این مستند و از پایه‌گذاران مسجد امیرالمومنین در شهرستان کهنز گفت: در این منطقه ۲۴۰ پاسدار، جوانی‌شان را برای پاسداری از ارزش‌های دینی و اسلام فدا کردند.
وی افزود: ‌به نظرم هنوز جای دو ارتش دیگر خالی است؛ یکی ارتش اقتصادی و دیگری ارتش فرهنگی است. به نظرم جای ارتش فرهنگی در بخش فیلم‌سازی و تئاتر خالی است اما من مطمئن هستم که این ارتش نیز به دست جوانان این کشور محقق خواهد شد.
مجید رستگار، کارگردان مستند نیز اظهار داشت: موضوع فیلم، روایت زندگی افرادی است که به خاطر داشتن یک عبادتگاه، تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند و با کمک مردم، مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) را می‌سازند. اسم فیلم را به خاطر روایت زندگی افراد عابد و زاهد، «عابدان کهنز» گذاشتیم.
وی افزود: شاید برایتان جالب باشد بدانید که شهید صدرزاده در زمان حیات خود، یک ساختمان چند طبقه را می‌سازند اما تمام آن را برای فعالیت‌های فرهنگی وقف می‌کنند.
در این نشست، خدایار بهرامی، انگشتری خود را که به یادگار از حاج قاسم سلیمانی گرفته بود، به مجید رستگار، کارگردان مستند «عابدان کهنز» اهدا کرد.
گفتنی است، در پنجمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره عمار در سینما فلسطین مخاطبان مستند «عابدان کهنز» با شرکت در طرح «بلیت اختیاری» با پرداخت مبلغ 22 میلیون ریال در حمایت از این اثر مشارکت کردند.
آثار راه یافته به نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در ایام برگزاری این رویداد به‌صورت رایگان اکران می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در سینما فلسطین براساس جدول نمایش به تماشای آثار بنشینند، اما با وجود اکران رایگان، دبیرخانه جشنواره در قالب طرح «بلیت اختیاری» فرصتی را فراهم آورده‌اند تا مخاطبان براساس میزان توانایی خود، در تولید آثار مورد علاقه‌شان مشارکت نمایند.