kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

حوادث کوتاه از کشور


      
      قاچاق سنگ قیمتی
اصفهان – خبرنگار کیهان : فرمانده پلیس راه‌آهن استان اصفهان از دستگیری یک قاچاقچی با سنگ‌های قیمتی خبر داد.
سرهنگ منصور نیت‌خواه ، گفت: ماموران به فردی مشکوک و در بازرسی از وسایل وی یک هزار و 139 عدد «راف سنگ»، «سنگ قیمتی»، «گردنبند»، «انگشتر» و «دستبند» خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.
این مقام انتظامی با ‌اشاره به توقیف اموال کشف شده و دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان دو میلیارد ریال اعلام شده است.
سانحه رانندگی مرگبار
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از برخورد دو دستگاه پژو پارس در محور «ایرانشهر–خاش» خبر داد.
سرهنگ یداله ستوده ، افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو پارس به علت رعایت نکردن حق تقدم با یک دستگاه پژو پارس دیگر برخورد کرده است.
وی عنوان کرد: در این حادثه راننده و سرنشین یکی از خودروها به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده خودرو دیگر نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.
پلمب شرکت شن و ماسه
ساری – خبرنگار کیهان: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: شرکت شن و ماسه دشت‌ نظیر به دلیل آلایندگی زیست‌محیطی تعطیل شد.
سلطانی اظهار کرد: با اتمام مهلت مجوز فعالیت موقت واحدهای تولید شن و ماسه دشت نظیر نوشهر و حکم قضایی صادره مبنی بر پلمب و تعطیلی این شرکت ، با حضور رئیس‌ دادگاه کجور، یگان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و ماموران منابع طبیعی، شرکت‌های فوق پلمب شدند.
وی افزود: با حکم قضایی کلیه ماشین‌آلات این شرکت‌ نیز پلمب شد و همچنین هرگونه خروج مصالح از این شرکت‌ پیگرد قانونی دارد و خاطی اعمال قانون می‌شود.
کشف حشیش
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مهریز از کشف حشیش از سوداگران مرگ خبر داد.
سرهنگ «محمود مظفری» اظهار داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهریز، هنگام گشت‌زنی در محورهای فرعی به سه نفر که در حال حمل کوله پشتی بودند ظنین شده و دستور ایست دادند.
وی با بیان اینکه متهمان بدون اعتنا به هشدار پلیس از محل متواری شدند افزود: ماموران پس از تعقیب و‌گریزی موفق به دستگیری متهمان فراری  شدند.سرهنگ مظفری ادامه داد: در بازرسی از کوله‌های به جا مانده از سوداگران مرگ ،  106 کیلوگرم حشیش کشف شد.
وی اضافه کرد: قاچاقچیان قصد انتقال این محموله به صورت کوله باری به یزد و سپس به پایتخت را داشتند که به هدف شوم خود نرسیدند.
حبس برای متخلف زیست محیطی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری گفت: یک متخلف محیط زیست به جرم توهین و تمرد نسبت به مأموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان کیار به هشت ماه حبس محکوم شد.
شهرام احمدی افزود: این متخلف 150 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق حمل کرده بود که با مشاهده مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با آنان درگیر و اقدام به توهین کرد.
وی ادامه داد: رسیدگی قضایی در رابطه با تخریب منابع طبیعی این متخلف در حال پیگیری است.
قاچاق موز
قزوین – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی استان از كشف قاچاق موز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «آرش مردای» گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان حین گشت‌زنی در آزاد راه « قزوین - زنجان» به یک دستگاه کامیون خاور مشکوک و خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی از مدارک خودرو مشخص شد راننده فاقد مجوز گمرکی حمل میوه بوده و در بازرسي از خودرو مقدار سه هزار و 910 کیلوگرم موز خارجی قاچاق کشف و راننده خودرو دستگیر شد.
وی در پایان با ‌اشاره به ارزش تقریبی 400 میلیون ریالی میوه قاچاق کشف شده بیان داشت: میوه تحویل اداره مربوطه و متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، راهی مراجع قضائی شد.
محکومیت گرانفروش
اصفهان – تسنیم: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: با گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پرونده گرانفروشی آهن‌آلات شرکت تولیدی در اصفهان، در شعبه چهارم هیئت رسیدگی به تخلفات صنفی تعزیرات حکومتی اصفهان بررسی شد.
غلامرضا صالحی افزود: پس از رسیدگی به این پرونده و احراز تخلف گرانفروشی میلگرد و تیرآهن، با توجه به مدارک موجود و دفاعیات غیرموجه مدیرعامل شرکت، علاوه‌بر ممهور کردن پرونده به مهر تخلف، شرکت متخلف به پرداخت مبلغ بیش از 78 میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.
انفجار مین
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از انفجار مین در شهرستان دهلران و زخمی شدن یک نفر خبر داد.
سرهنگ «منوچهر مکی» گفت: یک دستگاه لودر مربوط به مرکز مین زدایی کشور در روستای ربوط منطقه عین خوش از توابع شهرستان دهلران با مین ضد‌تانک ام – 19 برخورد کرد.
 وی ادامه داد: بر اثر انفجار، لودر از سمت چرخ جلو و کابین دچار خسارت و راننده آن از ناحیه صورت زخمی و دچار موج گرفتگی شد.
مرگ بر اثر گاز گرفتگی
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نکا از مرگ یک زوج 71 ساله بر اثر گاز گرفتگی در این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ حسین زارع، گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند، مردی ۷۱ ساله به همراه همسرش به علت روشن کردن اجاق خوراک‌پزی برای گرمایش منزل دچار خفگی ناشی از گازگرفتگی شده و جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: با حضور عوامل امداد و نجات، اجساد این مرد و زن به سردخانه منتقل شد و موضوع در دست بررسی است.
کشف ‌اشیاء تاریخی
خرم‌آباد – فارس: مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از کشف ‌اشیاء تاریخی در شهرستان‌های خرم‌آباد و کوهدشت خبر داد.
سید امین قاسمی بیان کرد: یگان حفاظت استان لرستان با پیگیری و رصد، موفق به شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی شد.
وی ادامه داد: یگان حفاظت با همکاری پلیس ضمن دستگیری دو قاچاقچی اموال عتیقه، 70  قلم شیء مربوط ادوار مختلف تاریخی را کشف و ضبط کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: ‌اشیای توقیف شده شامل 13 سکه مربوط به دوره ساسانی و 57 شئ مربوط به عصر برنز و شامل زیورآلات و ظرف مفرغی است.
خرچنگ قاچاق
بوشهر – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۵ هزار خرچنگ قاچاق خبر داد.
سرهنگ پیمان فتاحی افزود: ماموران ایستگاه بازرسی «مصطفی خمینی» در محور خروجی شهرستان عسلویه حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه ایسوزو یخچالدار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس از توقف و بازرسی از این دستگاه ایسوزو مقدار دو هزار و ۶۰۰ کیلوگرم خرچنگ ماهی فاقد هرگونه مدارک دامپزشکی و شیلات و مدارک گمرکی کشف شد.
فرمانده پلیس عسلویه تصریح کرد: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این رابطه یک نفر بنگلادشی دستگیر و به همراه کالای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
احتکار باطری
اصفهان – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: انبار خانگی احتکار باطری‌های قاچاق در اصفهان کشف شد.
سرهنگ محمد حسن اسماعیلی افزود: در بازرسی از  انبار خانگی 224عدد باطری خودرو احتکار شده کشف و جمع‌آوری شد. وی اضافه کرد: قاچاقچی باطری دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.