kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا


 
  برنامه بازی‌های مرحله گروهی
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷
*استرالیا ....................................... اردن (ساعت ۱۴:۳۰- ورزشگاه هزاع بن زاید)
* تایلند ........................................ هند (ساعت 17-  ورزشگاه آل نهیان ابوظبی)
* سوریه .......................................... فلسطین(ساعت ۱۹:۳۰-  ورزشگاه شارجه )
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷
* چین............................ قرقیزستان(ساعت ۱۴:۳۰-  ورزشگاه خلیفه بن زاید )
* کره جنوبی ........................... فیلیپین(ساعت 17-   ورزشگاه آل مکتوم دبی)
*ایران ........................... یمن (ساعت 19:30 -ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی)

اخبار کوتاه از جام ملت‌ها
* کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ۱۹ داور مسئول تکنولوژی VAR در جام ملت‌های امارات هستند. این برای نخستین بار است که از تکنولوژی ویدئو چک در جام ملت‌ها استفاده می‌شود. ۶۰ داور برای ۵۱ دیدار جام ملت‌های آسیا امارات در نظر گرفته شده‌اند.
* رسانه‌های اماراتی جام ملت‌ها را صدمین میزبانی بزرگ این کشور در رویدادهای ورزشی قلمداد کردند. هفدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از دیشب با برگزاری دیدار افتتاحیه بین تیم‌های امارات و بحرین رسما آغاز شد. اما در آستانه شروع این تورنمنت، رسانه‌های اماراتی فلش بکی به میزبانی‌های قبلی این کشور در مسابقات مهم زده‌اند. آنها معتقدند جام ملت‌های 2019، صدمین رویداد ورزشی مهمی است که کشور امارات از آن میزبانی می‌کند.در فهرست 99 میزبانی قبلی، مواردی از جمله 4 دوره جام باشگاه‌های جهان، یک دوره جام ملت‌های آسیا، یک دوره جام جهانی جوانان، یک دوره جام جهانی نوجوانان، 7 دوره جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی و مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی مختلف در رشته‌های ورزشی گوناگون به چشم می‌خورد.
* سعد حریری، نخست ‌وزیر لبنان از آخرین تمرین تیم ملی فوتبال این کشور قبل از عزیمت به امارات برای حضور در جام ملت‌های آسیا دیدن و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.این دومین حضور لبنان در تاریخ جام ملت‌های آسیا است و بار نخست در سال ۲۰۰۰ این کشور به لطف میزبانی در جام ملت‌ها حاضر بود. تیم ملی فوتبال لبنان در جام ملت‌ها در گروه سختی قرار گرفته است و با تیم‌های عربستان، کره شمالی و قطر هم‌گروه است.
* ژاوی هرناندس 38 ساله اسطوره باشگاه بارسلونا که اکنون با گذشته سه سال از حضورش در السد قطر، شناخت خوبی از فوتبال آسیا پیدا کرده است در گفت‌وگویی تصویری با رسانه کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) با این پرسش مواجه شد که «مسی آسیایی از دید شما کیست؟»، که پاسخ او سردار آزمون از ایران، چاناتیپ سونگکراسین از تایلند و وانگ شوانگ از چین نبود، بازیکنانی که به آنها لقب مسی کشورهای خود و یا مسی آسیا را داده‌اند.ژاوی اما عمر عبدالرحمن، ستاره تیم ملی فوتبال امارات را به عنوان «مسی آسیایی» معرفی کرد، بازیکنی که به دلیل مصدومیت فرصت حضور در هفدهمین دوره جام ملت‌ها را از دست داد.
* تیم ملی کشورمان فردا در اولین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 ساعت 19:30 به وقت تهران به مصاف تیم ملی یمن می‌رود.در این راستا شبکه الکاس قطر خبر داد که ساتو، داور بین‌المللی ژاپنی قضاوت دیدار ایران با یمن بر عهده خواهد داشت.
* تیم ملی ژاپن به دلیل آسیب‌دیدگی دو بازیکنش، تاکاشی اینوی هافبک رئال بتیس را برای جام ملت‌های آسیا فراخواند. اینوی در نخستین فهرست ژاپن برای جام ملت‌ها نبود اما آسیب‌دیدگی شویا ناکاجیما و موریتا موجب شد او به تیم ملی بازگردد. اینوی ۳۰ ساله که قراردادش را تا سال ۲۰۲۱ با رئال بتیس تمدید کرده تنها در هشت بازی لالیگا به میدان رفته است. او در ۱۵ بازی کوپا دل ری و رقابت‌های اروپایی حضور داشته است. این بازیکن تاکنون برای بتیس گلزنی نکرده است و دو ماه در لالیگا در ترکیب اصلی جای نگرفت. هافبک ژاپنی در جام جهانی گذشته یکی از اعضای تیم ملی کشورش بود.