kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
در جلسه هیئت دولت به ریاست روحانی

استانداران جدید «خراسان رضوی، قم، یزد و فارس» تعیین شدند

هیئت دولت در جلسه دیروز خود که به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد، پس از انتخاب استانداران جدید خراسان رضوی، قم، فارس و کرمان به بررسی سایر موضوعات در دستور کار خود پرداخت.

به موجب تصمیم هیئت وزیران در جلسه دیروز (چهارشنبه) هیئت دولت، «علیرضا رزم حسینی، بهرام سرمست، محمدعلی طالبی و عنایت الله رحیمی» به ترتیب به عنوان استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب شدند.
هیئت دولت در جلسه دیروز خود پس از انتخاب استانداران جدید خراسان رضوی، قم، فارس و کرمان به بررسی سایر موضوعات در دستور کار خود پرداخت و در راستای حمایت از ناوگان ملی و توسعه صادرات، میزان سهمیه دولتی نفت گاز برای ناوگانی ایرانی و همچنین نرخ فروش آن به ناوگان ایرانی و خارجی خروجی از کشور را تعیین کرد. به موجب این تصمیم، سهمیه دولتی نفت گاز برای ناوگان ایرانی خروجی (گازوئیل سوز) به مقصد کشورهای ارمنستان، نخجوان، ترکمنستان، عراق، آذربایجان و افغانستان ۲۰۰ لیتر، اقلیم عراق و ترکیه ۳۰۰ لیتر و به مقصد کشورهای ثالث ۵۰۰ لیتر تعیین شد.
دولت همچنین نرخ فروش نفت گاز را در صورت تقاضای راننده، به میزان ۹۰ درصد قیمت رسمی طرف مقابل تعیین کرد. هیئت وزیران در ادامه، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزادراه سیرجان – شهر بابک موافقت کرد.
دولت با هدف حمایت از تسهیلات گیرندگان حساب ذخیره ارزی که طرح تولیدی خود را اجرا نموده لیکن به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد و به صورت غیرارادی نسبت به بازپرداخت بدهی اقدام ننموده‌­اند، درخصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات اعطایی مذکور و چگونگی تمدید دوره‌های آن تصمیم گیری کرد.
سفرمخفیانه ترامپ به عراق نشانه شکست آمریکا
حجت‌الاسلام روحانی در این جلسه به تشریح و تبیین مسایل منطقه‌ای پرداخت و گفت: ما اخیرا شاهد حادثه مهمی در منطقه بودیم. آمریکایی‌ها از سال 2003 میلادی مدعی هستند که عراق و افغانستان را نجات داده‌اند اما اگر این ادعا درست است چرا شما سفر رسمی علنی به عراق انجام نمی‌دهید تا در خیابان‌های بغداد و بصره ببینید عراقی‌ها چگونه از شما استقبال می‌کنند؟! اینکه مخفیانه و در شب تاریک وارد یک پایگاه کوچک نظامی می‌شوید و با چند نظامی عکس می‌گیرید و صحبت کوتاهی کرده و یکی دو ساعت بعد نیز از عراق خارج می‌شوید، این به معنای شکست شما است. رئیس‌جمهور خطاب به سردمداران کاخ سفید افزود: این حرکت همچنین بدان معناست که شما موفق نبوده اید و می‌دانید مردم عراق از شما ناراضی هستند و جرأت آن را ندارید که در میان آنان ظاهر شوید، حالا سوریه ، لبنان و یمن را که اصلاً جرأت رفتن ندارید. پس کدام کشور منطقه و در میان کدام ملت منطقه شما محبوب هستید. امیدوارم این درس‌ها ، در سال 2019 برای کاخ سفید آموزنده باشد و از مداخله در زندگی ملت‌ها بویژه ملت فلسطین و موضوع قدس شریف که مربوط به جهان اسلام و همه مسلمان‌هاست، دست بردارد و با درس گرفتن از گذشته، در چارچوب قانون و مقررات عمل کند.
روحانی با بیان اینکه دست برداشتن آمریکا از مداخله در امور منطقه به معنای ایجاد منطقه امن و باثبات خواهد بود، اظهارداشت: هدف ما در این منطقه امنیت و ثبات کامل است و می‌خواهیم مردم در یک مردم‌سالاری که به دست خودشان حکومت‌شان برقرار می‌شود، بتوانند زندگی کنند.
رئیس‌جمهور در ادامه به انتخاب استانداران خراسان رضوی ، قم ، شیراز و یزد‌اشاره کرد و گفت: امروز با رأی قاطع هیئت وزیران ، استانداران 4 استان بسیار مهم انتخاب شدند که 3 استان‌ آن مقصد زیارتی همه مردم ایران است و تعداد زیادی زائر در طول سال به زیارت این بقاء متبرکه می‌روند و این سه استان از دیدگاه معنوی بسیار ارزشمند هستند، به همین دلیل هم در این سه نقطه سه حوزه علمیه بسیار بزرگ وجود دارد.
رئیس‌جمهور بهره‌گیری از همه فرصت‌ها در مسیر آبادانی کشور را ضروری خواند و در عین حال تاکید کرد: این بهره‌گیری از فرصت‌ها البته بدان معنا نیست که امید ما به دیگران است. ما باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و بحمدالله پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است و گزارش امروز در این حوزه ، گزارش امیدوارکننده‌ای بود.
روحانی با تاکید بر اینکه باید حتی لحظه‌ای در برنامه‌ریزی و تلاش کوتاهی نکنیم، اظهارداشت: صندلی‌های دولت برای خدمت است و باید بنشینیم و برنامه‌ریزی و فکر کنیم. دیگران برای مواجهه با مشکلات چه کار کردند؟