kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

ائتلاف سعودی در سالی که گذشت ۱۷۳۳ غیرنظامی یمنی را کشت، 2057 نفر را زخمی کرد

ائتلاف سعودی - اماراتی تنها طی سال گذشته با 52 هزارو 249 حمله به یمن باعث شهادت ۱۷۳۳ نفر و زخمی شدن ۲۰۵۷ تن دیگر شده است. تمام این قربانیان غیر نظامی هستند.

پایگاه خبری «العهد» لبنان گزارشی درخصوص تعداد شهدا و زخمی‌های تجاوز رژیم آل‌سعود و امارات به یمن طی سال 2018 منتشر کره است. بر اساس این گزارش در نتیجه حملات هوایی و خمپاره‌ای و تیراندازی‌های گسترده در مناطق مختلف یمن در سال گذشته، 1733 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند که 275 نفر از آنها کودک و 492 نفر از آنها زن هستند. 966 نفر از شهدا نیز مرد هستند.
به گزارش تسنیم، این حملات همچنین 2057 زخمی به جای گذاشته که 1303 نفر از آنها مرد هستند. در میان مجروحان 397 زن و 357 کودک نیز دیده می‌شوند. یمن طی سال گذشته در معرض بیش از 52 هزار و 249 تجاوز نظامی شامل حمله هوایی، حملات موشکی،‌ توپخانه‌ای و دریایی قرار داشت. همچنین مناطق مختلف یمن هدف 15 هزار و 353 حمله هوایی با میانگین 50 حمله هوایی در هر روز قرار داشته است که 244 حمله با بمب خوشه‌ای و 74 حمله با هواپیمای بدون‌ سرنشین صورت گرفته است.متجاوزان سعودی و اماراتی همچنین، 494 بار از کشتی‌های جنگی خود به سمت سواحل یمن حمله موشکی انجام دادند، 36 هزار و 430 بار نیز حمله توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف یمن صورت گرفته است. تعداد سورتی‌های پرواز و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی از ابتدای جنگ (در ششم فروردین 1394) از 100 هزار حمله فراتر رفته است.
انگلیس لحظه‌ای از فروش سلاح دست نکشیده
از سوی دیگر روزنامه ایندیپندنت در مطلبی اعلام کرده، با وجود اذعان به جنایات جنگی عربستان در یمن، انگلیس به مذاکرات خود برای فروش سلاح به این کشور ادامه داده است. ایندیپندنت تاکید کرده دولت انگلیس چند هفته پس از مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و حتی با وجود محکوم کردن علنی این قتل، به دنبال توافق تسلیحاتی با عربستان بود، در حالی که دولت انگلیس خواستار پاسخ عربستان به مرگ این ناراضی سعودی بوده است! مقامات تجاری انگلیس که مسئول فروش سلاح هستند طی مدتی که بحث خاشقجی داغ بود به برگزاری جلساتی با همتایان سعودی خود ادامه داده‌اند.