ابتلاء 3 هزار نفر به ایدز و هپاتیت به علت سهلانگاری در آمریکا
بهدلیل استفاده روشهای غیرمعمول بهداشتی دریک مرکز جراحی در نیوجرسی، بیش از سه هزار بیمار به ویروس H.I.V، هپاتیت B و C مبتلا شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشيتدپرس، مقامات قضائی آمریکا از ابتلای بیش از سه هزار بیمار به ویروس H.I.V، هپاتیتB و C به دلیل استفاده از روشهای غیرحرفهای ذخیرهسازی دارو، کاربرد برنامه قدیمی کنترل عفونت و روشهای غیرمعمول بهداشتی در یک مرکز جراحی در نیوجرسی خبر دادند. مقامات مسئول ماه دسامبر پس از دریافت شکایاتی مرکز جراحی «هلث پلاس» را به مدت سه هفته تعطیل کردند.همچنین در پی انتشار گزارشهای مربوط به ابتلای نزدیک به 3800 نفر از بیماران سابق این مرکز به بیماریهای مختلف، دو کارمند جراحی هلث پلاس اخراج شدند. در حالی که مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند تاکنون گزارشی درباره گسترش بیماریها منتشر نشده اما مسئولان خواستار معاینات پزشکی افراد شدند.