kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

اتمام حجت «اون» با «ترامپ» اگر تحریم‌ها ادامه یابد، مسیر تغییر می‌یابد

رهبر کره شمالی در یک مصاحبه تلویزیونی و با لحنی تهدیدآمیز نسبت به ادامه تهدیدها و تحریم‌های آمریکا هشدار داد و گفت اگر این روند ادامه یابد، کره شمالی نیز مجبور خواهد شد برای دفاع از امنیت مردم خود تغییر مسیر دهد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه در یک نطق تلویزیونی بار دیگر از تمایلش برای نهایی کردن صلح با کره جنوبی سخن گفت. وی همچنین با کنایه زدن به فشارهای آمریکا به سئول، گفت یک «قدرت خارجی» نباید مانعی برای صلح این دو همسایه شود.کیم این را هم گفت که بدون لحاظ هیچ پیش‌شرط، منطقه صنعتی «کائه‌سونگ» و منطقه تفریحی «گومگنگ» در مرز دو کره را بازگشایی کند. دو کشور در ماه‌های گذشته هم اقداماتی در راستای برقراری صلح از جمله تعطیلی چند پست نظامی در همجواری مرزها انجام داده‌اند.
رهبر کره شمالی در قسمت دوم سخنان خود، به رابطه با آمریکا‌اشاره کرد و گفت: «ما عزم خود برای هسته‌ای زدایی را به جهان نشان دادیم. کاملا آماده هستم تا به سمت یک رابطه جدید حرکت کنیم، اما رسیدن به این هدف نیازمند آن است که پیونگ یانگ و واشنگتن برای آن تلاش کنند.» رهبر کره شمالی سپس به مقامات آمریکایی هشدار داد: « اگر آمریکا به وعده‌هایی که در برابر جهان داد عمل نکند و از شکیبایی مردم ما برداشت غلطی کند و به فشار و تحریم ادامه دهد، در آن صورت انتخابی جز یافتن مسیری جدید برای دفاع از منافع ملی خود نخواهیم داشت.»
وی نهایتا، به مردم کشورش اطمینان داد دولت هرگز از رشد توان نظامی خود دست نمی‌کشد چون تنها در تداوم صلح در سایه قوای نظامی قدرتمند محقق می‌شود.