kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
شهردار:

رسیدن آب به تالاب گاوخونی مشکلات اصفهان را حل می‌کند

اصفهان- خبرنگارکیهان:
 شهردار اصفهان گفت: اگر آب زاینده‌رود به تالاب گاوخونی برسد همه مشکلات ناشی از کمبود آب از غرب تا شرق اصفهان حل می‌شود.
قدرت‌الله نوروزی در همایش «شوراهای اسلامی بخش مرکزی اصفهان»، با بیان اینکه تلاش همه مسئولان در استان اصفهان به رفع مشکلات زاینده‌رود معطوف شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگترین مشکل غرب و شرق اصفهان خشکی  رودخانه‌ زاینده‌رود است، انتظار داریم این مسئله به راه حل برسد.
وی ادامه داد: مسئله زاینده‌رود باید به اولویت همه مدیران تبدیل شود، وی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز سه هزار و 700 هکتار فضای سبز اصفهان و روستاهای پایین دست اصفهان مانند هرند، اژیه و جرقویه از دیگر مزایای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود است، اظهار کرد: با گردش آب در 23 کیلومتر از شهر، مشکلات ناشی از نبود آب برطرف نمی‌شود.
نوروزی ادامه داد: اگر آب به تالاب گاوخونی  برسد، بیماری‌هایی که اکنون بروز کرده است، درمان می‌شود چرا که اکنون بزرگترین خطری که اصفهان و شعاع 30 کیلومتری شهر را در تهدید قرار داده، معضل آب است.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز فرو‌نشست زمین در اصفهان باید سفره‌های آب زیرزمینی با جریان آب تغذیه شود که این مهم تنها با جریان آب‌ در زاینده‌رود محقق می‌شود.
شهردار اصفهان به اهمیت جاری بودن آب در زاینده‌رود برای حفظ آثار تاریخی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: جریان دائمی آب در زاینده‌رود می‌تواند کشاورزان شرق و غرب اصفهان را به حقوق خود برساند.