kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
رئیس انجمن انبوه‌سازان:

۹۷ درصد مصالح ساختمانی کشور در داخل تولید می‌شود

رئیس انجمن انبوه‌سازان گفت: ۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل است.

جمشید برزگر در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم تکلیف کرده که دولت باید در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهد اما تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته و نخواسته که نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی و توسعه‌گران در صورتی که تسهیلات و حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد می‌توانند نوسازی بافت‌های فرسوده را به شیوه بسیار مؤثری انجام دهند.
رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور افزود: دولت باید از همفکری‌ متولیان این بخش استفاده کند و نظرات آنها را درباره احیای طرح‌های بازآفرینی شهری جویا شود. باید تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله دولت و شهرداری‌ها در کنار هم بتوانند این طرح بزرگ ملی را به مرحله اجرایی برسانند.
برزگر با اشاره به اینکه تأمین سرمایه و منابع مالی این طرح باید فراهم شود تا بخش خصوصی و انبوه‌سازان وارد مرحله اجرایی شوند، گفت: تا زمانی که تأمین منابع مالی این طرح فراهم نشود انبوه‌سازان و توسعه‌گران وارد این طرح نخواهند
 شد.
وی‌ ادامه داد: برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید باید عزم ملی و اراده عمومی فراهم باشد و دولت باید در اجرای این طرح از توسعه‌گران و انبوه سازان استفاده کند زیرا که ساخت این واحدها تنها از طریق بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور افزود: متأسفانه اگر دولت در اجرای این طرح به بخش خصوصی بها ندهد این طرح مانند مسکن مهر به نتیجه خوبی نمی‌رسد و ما باید سال‌های بسیاری چشم انتظار اتمام این طرح‌ باشیم.
برزگر با بیان اینکه ۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل است،‌گفت: تا زمانی که آسیب‌شناسی و رفع موانع این طرح‌ها انجام نشود، نوسازی بافت‌های فرسوده یا ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با مشکل مواجه خواهند بود زیرا که اجرای این طرح‌ها تنها به ساخت محدود نمی‌شود.
وی‌ توضیح داد: باید کارهای اساسی و زیربنایی این طرح‌ها انجام شود به طور مثال ساخت طرح مسکن مهر، سال‌ها به طول انجامید و تنها واحدهایی که در اختیار بخش خصوصی بود به اتمام رسید، دولت طی سال‌های گذشته هنوز نتوانسته دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به اتمام برساند.
رئیس انجمن انبوه‌سازان گفت: دولت باید برای تمامی طرح‌های مَسکنی‌ خود از نظرات کارشناسان مسکن و بخش خصوصی استفاده کند تا شاهد نتیجه مطلوب در حوزه مسکن باشیم.