kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

حوادث کوتاه از کشور


      
      كشف ترياك
شیراز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي استان فارس از كشف 465 کیلو ترياك در شهرستان «ني ريز» خبر داد. سرتیپ «احمدعلي گودرزي» گفت: مأموران انتظامي شهرستان «ني ريز» با اقدامات پليسي، مسیر تردد قاچاقچيان مواد مخدر توسط دو دستگاه پرايد و وانت مزدا را در محور «سيرجان» به سمت «ني ريز» شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از كنترل خودروهاي عبوري به صورت محسوس و نامحسوس، در نهايت هر دو خودرو مورد نظر را شناسایی کردند.وی تصريح كرد: ماموران پس از مشاهده خودروهای قاچاقچیان دستور ایست صادر کردند كه رانندگان بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار كردند.اين مقام انتظامي با ‌اشاره به اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، ماموران موفق شدند هر دو خودرو را توقيف كنند، عنوان داشت: در بازرسی از آن خودروها، 465 كيلوگرم ترياك كشف شد.
دستگیری جاعل
رشت – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری جاعل حرفه‌ای در رشت خبر داد. سرهنگ رحیم شعبانی گفت: برابر اطلاع واصله مبنی بر اینکه شخصی با نفوذ در ارگان‌های دولتی بعنوان کارچاق کن، با جعل امهار و اسناد دولتی اقدام به سوءاستفاده از اسناد می‌کند موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.وی با ‌اشاره به اینکه ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم یک عدد مهر جعلی به نام یکی از ارگانهای حساس دولتی، ۲۰ قطعه ۱۰۰ دلاری جعلی، چندین فقره چک‌های سفید امضاء، مدارک هویتی و تعدادی آلات استعمال مواد مخدر کشف و ضبط کردند.
تصادف مرگبار
سرویس شهرستانها: رئیس ‌پلیس راهور استان آذربایجان شرقی تصادف 3 خودرو سواری روی پل کابلی تبریز خبر داد.سرهنگ «ناصر میکائیلی» گفت: در اثر برخورد سه خودرو سواری هایما، کیا و رانا روی پل کابلی، راننده و یکی از سرنشینان خودرو رانا  در دم جان باختند.وی افزود: در اثر این برخورد، سرنشین خودرو رانا که به شدت دچار آسیب دیدگی شده بود جهت مداوا توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای زنده ماندن وی موثر واقع نشد.رئیس ‌پلیس راهور استان آذربایجان شرقی در پایان علت تصادف را سرعت غیر مجاز و عدم توانایی راننده خودرو رانا اعلام کرد.
قتل اعضای خانواده
ارومیه - ایرنا: جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: داماد یک خانواده در شهرستان خوی مادر و برادر همسر ش را به قتل رساند. سرهنگ علی ابراهیمی، با‌ اشاره به اینکه قاتل پس از وقوع جرم متواری شده بود، اظهار داشت: ماموران آگاهی قاتل را همان روز شناسایی و دستگیر کردند. وی اضافه کرد: قاتل در بازجویی به این قتل‌ها اعتراف و علت درگیری را اختلاف خانوادگی اعلام کرد.وی ادامه داد: ماموران آگاهی طلاهای سرقتی را هم کشف کردند و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
واژگونی خودرو
اردبیل- فارس: فرمانده پلیس راه استان اردبیل، از واژگونی یک دستگاه خودرو سواری تندر 90در 30 کیلومتری شهرستان پارس‌‌آباد خبر داد.سرهنگ حجت فتاحی گفت‌: در اثر واژگونی این خودرو سواری یک نفر فوت کرد و دو نفر دیگر از سرنشینان خودرو مصدوم شدند.وی علت این حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله در پیچ تند وعدم رعایت سرعت مطمئنه عنوان کرد.
سرقت آهن آلات
اندیمشک- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی اندیمشک از شناسایی و دستگیری سارقان لوله و آهن آلات خطوط ریلی و نفتی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ محمد عزیزی، گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ با تحقیقات اطلاعاتی موفق شدند دو سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیرکنند.وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان شش تن لوله فلزی انتقال نفت و دو تن آهن‌آلات خطوط ریلی کشف شد افزود: متهمان در تحقیقات بعمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند.
دستگیری دو قاچاقچی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و پلیس استان «سیستان و بلوچستان» خبر داد. سرتیپ «مهدی معصوم بیگی» گفت: پلیس اصفهان مطلع شد یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای سنگین به وسیله یک دستگاه کامیون است که در بررسی‌های تخصصی مشخص شد، این خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی استان «سیستان و بلوچستان» در حال تردد است که بلافاصله موضوع به پلیس آن استان اعلام شد.وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان «سیستان و بلوچستان» در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه کامیون این سوداگر مرگ را شناسایی و متوقف کردند.وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو 515 کیلو و 800 گرم تریاک کشف و خودرو و محموله را توقیف و در این رابطه دو سوداگر مرگ را نیز بازداشت کردند.
شکارچی در دام
گرمسار- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ‌اداره حفاظت محیط زیست گرمسار از دستگیری چهار شکارچی در این شهرستان خبر داد.حبیب دارپرنیان، گفت: در پی گشت و کنترل ماموران اجرایی در زیستگاه‌های حیات وحش یک گروه چهار نفره شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند.وی افزود: علاوه‌بر لاشه یک راس کل پاژن، یک قبضه سلاح برنو ۲۷۰ دوربین‌دار، هفت تیر فشنگ و دو عدد پوکه فشنگ استفاده شده، دو عدد دوربین چشمی، دو عدد چاقو و یکدستگاه فاصله سنج نیز از این شکارچیان کشف شد که نشان می‌داد این افراد، شکارچیان حرفه‌ای هستند.
برخورد سه خودرو
گرگان- مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: حادثه تصادف سه خودرو در محور گرگان به شاهرود سه مصدوم برجای گذاشت. محمد علی هروی اظهار کرد: سه خودروی ون، ماتیز و پراید در محور گرگان به شاهرود در محدوده نرسیده به سر علی آباد با یکدیگر تصادف کردند.وی افزود: در این حادثه سه نفر دچار مصدومیت شدند که توسط تیم آمبولانس مداوا و درمان شدند.
واژگونی اتوبوس
کرمان- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده پلیس راه سیرجان گفت: یکدستگاه اتوبوس در کیلومتر ۱۵ محور سیرجان به کرمان از جاده منحرف و واژگون شد.سرهنگ پیام محمدی افزود: علت این حادثه علت عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی بوده است.وی اظهار داشت: خوشبختانه این حادثه تلفاتی جانی نداشت و فقط یک نفر از سرنشینان زخم سطحی برداشت که بلا فاصله به بیمارستان اعزام و پس از مداوا مرخص شد.