kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد

بیشترین حمایت از تیم ملی فوتبال شده است مردم انتظار دارند در جام ملت‌های آسیا قهرمان شویم

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید بیشترین حمایت ازتیم ملی فوتبال شده و انتظار مردم از این تیم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است.

سرویس ورزشی-

جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ روز گذشته در ساختمان کمیته ملی المپیک برگزار شد. پس از این نشست مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به اظهار نظر درخصوص آخرین اتفاقات ورزش پرداخت. وی ابتدا درباره شرایط تیم ملی فوتبال گفت: فکر می‌کنم که تیم‌ ‌ملی ایران یکی از آماده‌ترین تیم‌های حاضر است که ما در اختیار داریم و هم فدراسیون، فدراسیونی است که با تمام توان تدارکات لازم را داشته و هم کادر فنی و هم بازیکنان خوب داخلی و خارجی جمع شده‌اند و هم لژیونرها جزو افراد با انگیزه و با تجربه هستند.
وی افزود: ما امروز تقریبا دو تیم‌ ‌ملی داریم. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با تعامل و هماهنگی خوبی که با هم دارند، بیشترین حمایت‌ها را کرده‌اند و همه نیازهای تیم‌ ‌ملی را تامین کرده‌ایم. بهترین کمپ را در حال‌ حاضر دارند. در بهترین و مناسب‌ترین شرایط قرار دارند و بهترین بازیکنان و کادر فنی را در اختیار داریم. کادر فنی با تجربه‌ای در اختیار داریم. فدراسیون توانمندی داریم و همه شرایط دست به دست هم داده‌اند که بعد از ۴۲ سال بتوانیم ان‌شاء‌الله مجددا قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. یعنی با نتایجی که ما در جام جهانی کسب کردیم، وضعیت آماده‌سازی تیم‌ها و مجموعه عواملی که در حال‌ حاضر فراهم است فکر می‌کنم که در مقایسه با سایر تیم‌ها شرایط بهتری داریم. انتظار مردم از تیم ملی فوتبال قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است.
انتظار برای تعیین تکلیف بازنشستگان هیئت ها
وی در بخش دیگری از صحبت هایش و در پاسخ به این سؤال که انتخابات فدراسیون‌ها چه زمانی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در جلسه دومی که در ستاد عالی بازی‌ها داشتیم، در هر جلسه عملکرد و برنامه‌های یک فدراسیون را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امروز کاراته را مورد بررسی قرار دادیم. کاراته برای اولین بار است که المپیکی شده است و با توجه به اینکه کشورها حدود هشت سهمیه می‌توانند داشته باشند، وضعیت کاراته ما در سطح جهان به نحوی است که جزو چند قدرت برتر دنیا هستیم. فکر می‌کنیم که ان‌شاء‌الله بتوانیم سهمیه مناسب را بگیریم. امیدواریم که بین شش تا هشت سهمیه را بگیریم و به امید خدا کاراته که اولین بار است المپیکی شده است با کسب مدال‌های رنگارنگ به کاروان ایران کمک کند که ایران در موقعیت خوبی قرار بگیرد.
وزیر ورزش خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ای که داشتیم، قول‌هایی از ابتدا داده‌ایم که تکلیف فدراسیون‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص می‌کنیم. برای تعدادی از فدراسیون‌ها به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان سرپرست گذاشته ایم. تعدادی هم دوره مدیریت آنها به اتمام رسیده است. در برنامه زمان بندی که داریم فکر می‌کنم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم این انتخابات را برگزار کنیم.
سلطانی فر تصریح کرد: کمی مشکل داریم از این جهت که تکلیف برخی از هیئت‌های استانی روشن نیست چون هیئت‌های استانی عضو اصلی مجامع فدراسیون‌ها هستند. ما در ارتباط با قانون منع به کارگیری بازنشستگان با دو نظریه از سوی نهادهای نظارتی مواجه شدیم. سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسباتی، دو نهاد اصلی هستند که درخصوص تسری این قانون به هیئت‌های ورزشی اختلاف نظر دارند. من از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی استعلام کرده‌ام، کمیته‌‌ای را مامور کرده‌اند که این کمیته‌ با نظارت نهادها و معاون رئیس‌جمهور مشخص کنند که این قانون می‌تواند به هیئت و روسای هیئت‌های استان‌ها تسری داده شود یا خیر. یعنی روسای هیئت‌های استانی هم شامل این قانون می‌شوند و باید کنار بروند یا نه. اکنون در همه رشته‌ها تقریبا در استان‌ها حدود ۴۰ درصد از روسای هیئت‌ها بازنشسته هستند. کمی انتخابات برخی از فدراسیون‌ها البته یکی، دو تا به تعویق افتاده که معطل این وضعیت است که ان‌شاء‌الله مجلس شورای اسلامی آن را برای ما مشخص کند و ما اگر چنانچه اگر مجبور شدیم این قانون را در هیئت‌ها اجرایی کنیم بلافاصله روسای هیئت‌ها مشخص شوند تا نفرات جدیدی به مجمع بیایند.
افتتاح موزه ورزش
افتتاح موزه ورزش یکی دیگر از مباحثی بود که سلطانی فر به اظهار نظر درباره آن پرداخت. وزیر ورزش گفت: در دولت‌های مختلف و دوره مدیریت‌های مختلف ورزش در مورد موزه ورزش صحبت شده است. براساس هماهنگی که با صالحی امیری داشتیم، از سال گذشته تصمیم بر این شد با جدیت افتتاح این موزه پیگیری شود. ایده‌های مختلفی مطرح شد که یکی از آنها در رابطه با محل موزه بود. همین ساختمانی که به عنوان ساختمان کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک وجود دارد از ابتدا به عنوان موزه ورزش افتتاح شد و بعداً بنا به ملاحظاتی مورد استفاده دو کمیته قرار گرفت.
وی در پایان عنوان داشت: قرار بر این شده موزه ورزش در دو فاز راه‌اندازی شود. فاز اول استفاده از فضاهای موجود در این ساختمان است. باید بتوانیم ظرف حداکثر دو سه ماه آینده این فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم. در این موزه باید بتوانیم مجموعه دستاوردها، ظرفیت‌ها و ورزشکاران مدال آور در میادین مختلف به خصوص المپیک را به تصویر بکشانیم. همچنین ما اهدافی که کمیته بین‌المللی المپیک در رابطه با مسائل انسان دوستانه و صلح‌طلبانه دارد و کمیته ملی المپیک آن را در ایران پیگیری می‌کند باید بتوانیم از طریق ساز و کارهای مورد نیاز در این موزه نمایش دهیم. فاز دوم پیش‌بینی شده برای موزه ورزش این است که در مکان جدیدی که پیش‌بینی کرده‌ایم، کار را دنبال می‌کنیم البته منابع مالی در این زمینه تأثیرگذار است. می‌خواهیم تا دو سال آینده در فضای جدید موزه ورزش را با محتوای گسترده‌تر داشته باشیم.