kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

حمایت خودجوش فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنری از مردم یمن(اخبار ادبی و هنری)

گروهی از هنرمندان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنری در حرکتی خودجوش، کارگاه‌های خلق آثار هنری رسانه‌ای در حمایت از مردم مظلوم یمن برگزار می‌کنند.

علی اکبر، یکی از دست‌اندرکاران برگزاری کارگاه‌های هنری «یمن و نقش من» و مدیر موسسه خیریه هنر در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: با توجه به اینکه اغلب فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای انجام شده در حوزه یمن، به صورت فردی بوده و حرکت‌های بزرگتری که توسط نهادها انجام شده نیز بعضاً برای بیلان کاری بوده، ما گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنر تهران و دانشکده هنرهای زیبای تهران در قالب تشکلی مردمی و غیردولتی با عنوان «خیریه هنر» بر آن شدیم یک حرکت جمعی برای تأثیرگذاری هنری، رسانه‌ای در عرصه بین‌المللی را رقم بزنیم. همچنانکه قبلا هم فعالیت‌های عام المنفعه و خیریه مرتبط با موضوعات اجتماعی از جمله حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در قالب گروه‌های جهادی را در کارنامه داریم.
وی افزود: هدف اصلی ما این است که از طریق خلق آثار هنری با زبانی جهانی، مخاطب بین‌المللی را در جریان مظلومیت مردم یمن و فجایعی که در آن کشور رخ می‌دهد قرار دهیم.به این ترتیب که طی سه روز در تاریخ 19، 20 و 21 دی‌ماه هنرمندان دغدغه‌مند در کنار مربیان و اساتید برجسته این عرصه به خلق آثار هنری اقدام خواهند کرد.آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد روز 12 ام دی‌ماه است.
این هنرمند جوان درباره نقش‌آفرینی هنرمندان خارجی در کارگاه‌های «یمن و نقش من» هم توضیح داد: از طریق مراکز مرتبط با ما از جمله یک موسسه وابسته به انصارالله یمن در ایران، کارگاه‌های مشابهی همزمان در کشورهایی چون یمن، عراق، سوریه، انگلستان و... برگزار خواهد شد، که شعار رویدادهای همزمان در کشورهای انگلیسی زبان #MeAndYemen و در کشورهای عربی #أنا_يماني خواهد بود.در نهایت نیز آثار خلق شده و محتوای آنها به وسیله گروه ترجمه به زبان‌های مختلف برگردانده شده و از طریق فعالان بین‌المللی در محیط‌های روز دنیا و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ و منتشر خواهند شد.
وی تأکید کرد که افراد متقاضی برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها به سایت خیریه هنر مراجعه و یا با جست‌وجوی واژه «ورک شاپ یمن» در سایت‌های جست‌وجو اقدام به نام‌نویسی کنند.