kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

اخبار کوتاه از فوتبال

برانکو، کامیابی‌نیا و ترابی محروم از دیدار با پدیده
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و در پی مسائل مطرح شده در بازی با ذوب‌آهن از یک جلسه همراهی سرخپوشان محروم شد. برانکو ایوانکوویچ طی حکمی از سوی کمیته انضباطی که به امضای ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال رسید و به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شد، از یک جلسه همراهی تیم فوتبال پرسپولیس محروم شده است. در حکم فدراسیون فوتبال که در آن به ماده ۵۷ مقررات انضباطی استناد شده است، برانکو ایوانکوویچ به دلیل آنچه اعتراض شدید به داوری و اهانت به سازمان لیگ و بیان آن به نماینده فدراسیون و تکرار آن در پایان مسابقه، خوانده شد، با یک جلسه محرومیت و پنج میلیون تومان جریمه نقدی روبرو شد.باشگاه پرسپولیس نیز به دلیل اعتراض‌ها به امر داوری که آن را سبب تحریک تماشاگران دانست، طبق همین ماده، به ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. این احکام قطعی خوانده شده است که به معنای غیر قابل تجدید نظرخواهی بودن آن است.مسئولان باشگاه سپاهان پیش از رویارویی دو تیم به اظهارنظرهای سرمربی سرخپوشان معترض بودند و این در حالی است که در روزهای گذشته در حکم جداگانه‌ای از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، کمال کامیابی‌نیا هم به دلیل مسائل بازی با سپاهان از یک جلسه همراهی سرخپوشان محروم شد و همراه با علیرضا بیرانوند که توبیخ کتبی گرفت، جریمه نقدی هم شد. به این ترتیب، تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی نیم فصل دوم که بازی با پدیده خواهد بود، علاوه‌بر کمال کامیابی‌نیا و مهدی ترابی که محروم هستند، برانکو ایوانکوویچ را هم روی نیمکت نخواهد داشت.
تذکر شدید سازمان لیگ به استقلال
وکیل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در دادگاه عالی ورزش شرکت می‌کند. سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: در پی اظهارات یکی از مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر دخالت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تشریفات رسیدگی به پرونده مطروحه در CAS به اطلاع می‌رساند: مرجع بین‌المللی مذکور تابع تشریفات و ضوابط قانونی خود بوده و همگان موظف به رعایت آن می‌باشند. لذا ضمن تاکید بر مسئولیت و ماموریت سازمان لیگ برای صیانت از حقوق تمامی باشگاه‌های فوتبال و در نتیجه ارتقای فوتبال و تذکر جدی به بیان‌کنندگان مطالبی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود اعلام می‌کند فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس در ادامه روند پیگیری پرونده فقط اقدامات قانونی را در رابطه با دادگاه CAS انجام داده و وکیل مرتبط با پرونده از طرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در دادگاه شرکت می‌کند، لذا هرگونه اظهارات خلاف واقع در ارکان قضایی فدراسیون پیگیری می‌شود.
قطعی شدن کسر ۶ امتیاز از استقلال خوزستان
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان گفت: طی آخرین خبری که روز گذشته به دست من رسید، رای فیفا در مورد کسر شش امتیاز قطعی شده است. صفرعلی جمال‌پور درخصوص پرداخت بدهی دیوید ساکونی، اظهارکرد: پول این بازیکن هنوز پرداخت نشده و در تلاشیم که مشکل مالی حل شود و این پول را پرداخت کنیم زیرا در غیر این صورت ممکن است که فیفا رای سنگین‌تری را برای استقلال خوزستان در نظر بگیرد. وی ادامه داد: به هر حال وقتی نظر فیفا کسر شش امتیاز بود، رای آن قطعی است. مگر برای پرسپولیس با آن همه قدرت در تهران رای فیفا برگشت و آیا توانست بازیکن جذب کند؟ یعنی استقلال خوزستان از این موضوع مستثنی است؟ عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال خوزستان بیان کرد: من بعید می‌دانم که رای فیفا در مورد استقلال خوزستان تغییر کند. طی آخرین خبری که روز گذشته به دست من رسید، رای فیفا در مورد کسر شش امتیاز قطعی شده است. وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بوستانی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود؟ گفت: آقای رحیمی دیگر عضو هیئت‌مدیره باشگاه اعلام کرده است که تا پایان فصل با آقای بوستانی به عنوان سرمربی تیم همکاری خواهیم داشت، در حالی که من از این موضوع بی‌اطلاع هستم. در هر صورت این هفته درخصوص کادر فنی تعیین تکلیف می‌شود. جمال‌پور در پایان عنوان کرد:‌ چند روز پیش بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان به حساب آنها واریز شد. استقلال خوزستان بازیکنان خوبی دارد که از نظر کیفی و نوع بازی بسیار خوب هستند.
شرایط فسخ یک‌طرفه قرارداد فوتبالی‌ها اعلام شد
مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران شرایط فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی باشگاه‌ها و بازیکنان در نیم فصل را تشریح کرد. فریبرز محمودزاده در مورد شرایط فسخ یک‌طرفه قرارداد اظهار کرد: با توجه به ماده ۱۵ آئین نامه نقل و انتقالات، باشگاه‌ها و بازیکنانی که مبانی حقوقی و تعهداتی را در متن قرارداد طرفین گنجانده‌اند و ادعای عدم رعایت آن را دارند، با طرح شکایت در سازمان لیگ و منوط به اعلام نظر کمیته محترم تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌توانند فقط در زمان نقل و انتقالات نیم فصل از تاریخ ۱۶ دی تا ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ مبادرت به فسخ یک‌طرفه قرارداد نمایند. او تصریح کرد: بدیهی است با توجه به قوانین حقوقی، تمام مسئولیت‌های ناشی از این موضوع متوجه طرف فسخ‌کننده است.
فتحی: جباروف برای حضور در استقلال اعلام آمادگی کرد
سرپرست باشگاه استقلال گفت: با توجه به درخواست سرمربی باشگاه از هفته‌های قبل مذاکراتمان را با سرور جباروف شروع کردیم و او نیز برای حضور مجدد در جمع خانواده خود اعلام آمادگی کرد. امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال درخصوص آخرین وضعیت باشگاه استقلال گفت: با توجه به درخواست سرمربی باشگاه از هفته‌های قبل مذاکراتمان را با سرور شروع کردیم و او نیز برای حضور مجدد در جمع خانواده خود اعلام آمادگی کرد. بخشی از طلب 130 هزار دلاری فصل گذشته این بازیکن که بایستی سال قبل تسویه می‌شده است را پرداخت کردیم. همین طور قسمت دیگری از طلب این بازیکن توسط شرکت آراد که از هواداران باشگاه هستند پرداخت شده. به نظرم برای حضور جباراف و انعقاد قرارداد با ایشان مشکلی وجود ندارد. البته برابر روال و عرف جاری بایستی تست‌های لازم پزشکی و بدنی از ایشان گرفته شود تا پس از تایید معاونت پزشکی باشگاه بتوانیم از وجود سرور جباروف آماده و توانمند مانند سال گذشته استفاده کنیم. وی در ادامه گفت: در حال مذاکره با چند مهاجم طراز اول و در سطح باشگاه بزرگی چون استقلال هستیم. امیدوارم مذاکراتمان به زودی به نتیجه نهایی برسد و خدمت هواداران عزیز و فهیم باشگاه اعلام کنیم. همچنین طبق پیشنهاد آقای شفر و با توجه به مکاتباتی که با فدراسیون فوتبال آلمان داشتیم، یک مربی جوان با تحصیلات آکادمیک و همین طور رزومه مناسب را انتخاب کرده و به زودی به جمع ما اضافه خواهد شد که قطعا بانظر سرمربی از وجود این مربی در آکادمی باشگاه و نظارت بر تیمهای پایه‌ای هم استفاده خواهیم کرد. باشگاه استقلال ضمن حمایت کامل از کادر فنی خود به لحاظ تقویت کادر فنی این تصمیم را گرفته که علاوه‌بر تیم بزرگسالان نگاه ویژه و علمی نیز برابر تیم‌های پایه داشته باشیم. فتحی در پایان در مورد برگزاری اردوی نیم فصل آبی پوشان گفت: طبق برنامه‌ای که آقای شفر قبل از تعطیلات اعلام کردند، در روزهای 13 و 14 دی تیم به کلینیک می‌رود و تست‌های لازم فنی و پزشکی از بازیکنان گرفته می‌شود. ان‌شاالله شانزدهم دی ماه برای یک اردوی آماده‌سازی 2 هفته‌ای عازم دوحه قطر می‌شویم که امیدوارم با توجه به شرایط خوب آب و هوایی قطر اردوی مفیدی برای تیم باشد.
سرمربی پرسپولیس مهاجم خارجی می‌آورد
حضور مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در پرسپولیس منتفی شده است. بعد از اینکه ایرج عرب اعلام کرد که پیشنهاد رضا قوچان‌نژاد به پرسپولیس غیرمتعارف بوده، فاضلی مدیر برنامه‌های این بازیکن اعلام کرد که رقمی به پرسپولیسی‌ها پیشنهاد نشده است و با این شرایط به نظر می‌رسد حضور مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در جمع سرخ‌پوشان منتفی شده است. در همین رابطه برانکو سرمربی پرسپولیس به مسئولان باشگاهش اعلام کرده اگر حضور قوچان‌نژاد در پرسپولیس منتفی شده او با چند مهاجم خارجی در کرواسی مذاکره کند تا در صورت رسیدن به توافق‌های نسبی، یک مهاجم خارجی به پرسپولیس اضافه شود.برانکو که این روزها برای سپری کردن تعطیلات به کرواسی رفته آخر هفته راهی تهران خواهد شد و قرار است مهاجم بعدی تیمش را خودش به مسئولان باشگاه معرفی کند.
تهدید شیعی به استعفا از مدیرعاملی پیکان
محمود شیعی، مدیرعامل پیکان در پی نامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تهدید به استعفا از سمت خود کرد. روز شنبه هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خطاب به محمود شیعی، مدیرعامل باشگاه پیکان اعلام کرد که انتخاب سرمربی جدید از تیم‌های دیگر ممنوع است. این بدان معنا بود که جواد نکونام که در نساجی مازندران هدایت این تیم را برعهده داشت، نمی‌تواند سرمربی پیکان باشد و این در حالی است که گفته شده یکه‌زارع در جریان انتخاب این مربی بوده است. به دنبال این موضوع، جلسه هیئت‌مدیره باشگاه پیکان برگزار شد و شیعی مدیرعامل باشگاه اعلام کرد که در صورت ادامه روند فعلی و آماده نبودن فضای کار، از سمت خود استعفا خواهد کرد. شیعی در شرایطی تهدید به استعفا کرده که عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز است و چون به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیئت‌رئیسه حضور دارد، در صورت کنار رفتن از پیکان، حضورش در هیئت‌رئیسه نیز منتفی خواهد شد. از طرفی، با توجه به بازنشستگی چند نفر از اعضای هیئت‌رئیسه و با کنار رفتن شیعی، هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال دچار چالش و دردسر خواهد شد.