درخواست خبرنگاران برای ممنوعیت ورود خبرنگارنماها به جشنواره فجر(اخبار ادبی و هنری)
دهها نفر از خبرنگاران در بیانیه مشترکی خطاب به رئیسسازمان سینمایی وزارت ارشاد خواستار ممنوعیت حضور خبرنگارنماها و رسانههای غیررسمی در فضای جشنواره فیلم فجر شدند.
در این بیانیه که با امضای خبرنگاران سینمایی روزنامهها و خبرگزاریها خطاب به حسین انتظامی نوشته شده، آمده است: با توجه به اینکه در سالهای اخیر رسانههایی بدون ثبت قانونی در قالب وبسایت و بهویژه کانالهای تلگرامی و صفحات اینستاگرامی متعدد در فضای سینمایی فعالیت پررنگی را آغاز کرده و بعضاً با مخدوش کردن فضای حرفهای کار رسانه و حتی باجخواهی، توهین و تهدید سینماگران و اهالی رسانه، فضای فعالیت سینمایی و رسانهای را آلوده و مسموم کردهاند، لذا جا دارد در صدور کارت برای اهالی رسانه بهمنظور حضور در جشنواره ملی فیلم فجر حساسیت و وسواس بیشتری صورت گیرد.همچنین از آنجا که همزمان با انتصاب دکتر حسین انتظامی بهعنوان سرپرست سازمان سینمایی مقرر شده شفافیت عملکردها بیشتر شده و قرار است فهرست متقاضیان دریافت کارت رسانهای جشنواره ملی فیلم فجر منتشر شود، نمایندگان رسانههای رسمی کشور نیز خواهان آن هستند که تنها نمایندگانی از رسانههای معتبر و قانونی و برخی فعالان برجسته و پیشکسوت حوزه رسانه و منتقدان و بالاخص سینماگران امکان حضور در سینمای اهالی رسانه و هنرمندان را داشته باشند. در همین راستا ما عنوان جمعی از فعالان رسانههای رسمی و دارای مجوز، خواهان آن هستیم که مدیریت سازمان سینمایی و مسئولان برگزارکننده سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر اجازه حضور به هیچ یک از نمایندگان رسانههای غیررسمی را ندهند تا فضای امنتری برای اهالی سینما و رسانه فراهم آید.