kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
با حضور رئیس ‌مجلس

عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و بندری در بندر خمیر آغاز شد




با حضور علی لاریجانی رئیس ‌مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی چند طرح عمرانی در بندر خمیر آغاز و یا بهره‌برداری از چند پروژه آغاز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با ‌اشاره به آغاز کار اجرایی مرحله تکمیلی بندرگاه چند‌منظوره بندر خمیر اظهار داشت: این طرح با اعتبار 360 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و در مدت 18 ماه احداث می‌شود.
وی ادامه داد: شناورهای فلزی پنج هزار تنی و لنج‌های 500 تنی امکان پهلوگیری در اسکله‌های این بندر را خواهند داشت.
وی یاد‌آور شد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح که به طور مستقیم برای 30 نفر ‌اشتغالزایی می‌کند، شهرستان بندر خمیر به قطب صادرات مواد معدنی تبدیل خواهد شد.
همچنین با حضور رئیس ‌‌مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی مرحله دوم گازرسانی به شهر بندر خمیر و ساخت بلوار ساحلی این شهر آغاز شد.
مرحله دوم گاز‌رسانی به شهر بندر خمیر در مدت 2 سال و با اعتبار 150 میلیارد ریال اجرا می‌شود و با تکمیل این طرح جمعیت 15 هزار نفر شهر بندر خمیر به طور کامل از نعمت گازکشی بهره‌مند خواهند شد.
پروژه بلوار ساحلی شهر بندر خمیر نیز به طور سه کیلومتر و در سه مرحله اجرا می‌شود.
مدرس تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح 200 میلیارد ریال است که توسط شهرداری در مدت 18 آماده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
طرح تامین آب بندر لنگه و کنگ هم با حضور رئیس ‌مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.
این طرح با هزینه بیش از 147 میلیارد ریال و با یک باب مخزن به حجم 10 هزار مترمکعب، خط انتقال آب به طول 6 کیلومتر اجرا شده است.
با بهره‌برداری از این طرح، آب‌شیرین‌کن 16هزار متر مکعبی بندر لنگه با ظرفیت کامل وارد مدار تولید شد و 18 هزار مشترک این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شدند و با بهره‌برداری از این طرح مشکل آبی این شهرستان نیز به طور کامل رفع ‌شد.
علی لاریجانی همچنین بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهی دریایی خاورمیانه‌ را در بندر لنگه از توابع هرمزگان به بهره‌برداری رساند.
مرکز «نرسری» بچه ماهی طرح توسعه نیکسا با ظرفیت تولید سالانه 10میلیون قطعه بچه ماهی 20 گرمی به صورت تمام مکانیزه کار می‌کند.
مجتمع پرورش ماهی دریایی (ماهی در قفس) نیکسا با تولید سالانه چهار هزار تن به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده ماهی در قفس در منطقه خاورمیانه است.
برای ایجاد و راه‌اندازی این مجتمع که برای 94 نفر شغل ایجاد کرده تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.
سالانه 15هزار تن ماهی در قفس تولید می‌شود که این رقم تا پایان امسال به 30 هزار تن افزایش می‌یابد.
عملیات اجرایی احداث کارخانه بسته‌بندی و سالن هچری شرکت نیکسا با اعتبار 440 میلیارد ریال و پیش‌بینی ‌اشتغال برای 121 نفر در مجاورت این مجتمع آغاز شد.