kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  افتتاح پردیس سینمایی
اصفهان- خبرنگار کیهان:  مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان از افتتاح پردیس سینمایی ساحل اصفهان خبر داد.
سید مصطفی حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اتمام کار بازسازی سینما ساحل به شکل پردیس سینمایی این سینما با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
وی با بیان اینکه برای بازسازی این پردیس 11 میلیارد تومان هزینه شده است، ابراز داشت: اسامی سالن‌های این سینما از نام‌های مربوط به فرهنگ و تاریخ نصف جهان و دیگر المان‌های طبیعی و تاریخی برگرفته شده است.
معاینه فنی خودرو
* رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: خودروهای باری درون شهری (سبک و سنگین) 30 درصد تعداد خودروهای شهر را تشکیل می‌دهد اما از نظر حجم آلایندگی‌ در حدود 70 درصد آلایندگی شهر مربوط به این خودروهاست.
مجید طهماسبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون خودروهای شهرداری با دستور شهردار اصفهان به منظور رعایت حقوق شهروندی و ایجاد هوای سالم برای شهر، ملزم به مراجعه به مراکز معاینه فنی شده‌اند، تصریح کرد: از یک ماه پیش شیفت ویژه برای اتوبوس‌های شهری در نظر گرفتیم و روزانه 60 خودروی شهرداری معاینه فنی می‌شود.
وی با بیان اینکه ‌اتوبوس‌های با عمر 10 و بیش از 10 سال باید دو بار در سال معاینه فنی شود، افزود: در حال حاضر تخصیص سوخت به خودروهای شهرداری مشروط به دریافت معاینه فنی است و لازم است این شرط در خصوص خودروهای غیرشهرداری نیز انجام شود.
اهدای بخاری به مددجویان
چناران- خبرنگار کیهان: رئیس اداره بهزیستی چناران از توزیع 53 دستگاه بخاری گازی در آستانه شب یلدا بین مددجویان این نهاد خبر داد.
علی بابایی افزود: بیش از 210 میلیون ریال هزینه این بخاری‌‌ها را خیرین پرداخت و در قالب طرح «یلدای مهربانی» در اختیار خانواده‌های نیازمند تحت‌پوشش قرار گرفته است.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 130 دستگاه بخاری گازی از سوی خیرین به مددجویان این نهاد در شهرستان اهدا شده است.
نشست فرماندهان مرزی
تایباد- خبرنگار کیهان: با هدف ارتقای سطح آمادگی نیروهای مسلح در مرزهای شرقی کشور نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرداری تایباد برگزار شد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان در برخی از کشورهای همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات نیروهای مسلح کشور افزایش یابد تا توان موجود به بهترین نحو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
سرتیپ قاسم رضایی گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام توان همه موضوعات را رصد و مدیریت کرده و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند.
رونمایی از نمادهای چغامیش
اهواز- خبرنگار کیهان: به مناسبت گرامیداشت روز قرار گرفتن تپه چغامیش در فهرست آثار ملی، از تابلوی چغامیش دزفول و لیوان و ظروف سفالی چغامیش رونمایی شد.
حجت‌اله آریایی‌نیا رئیس اداره میراث فرهنگی  دزفول بیان کرد:  با هدف شناخت و معرفی هرچه بیشتر آثار و ارزش‌های شهر باستانی چغامیش دزفول، با همکاری هنرمندان رشته‌های مختلف، نمادها و نشانه‌هایی از آثار تپه‌های باستانی چغامیش تهیه شده است که از آن جمله می‌توان به تابلوی نقاشی رنگ روغن این تپه‌ها به صورت شهر بازسازی شده باستانی چغامیش دزفول اثر رزیتا جمالیان،  لیوان سرامیکی با طراحی چغامیش ویژه عرضه به گردشگران، سوغات دزفول توسط انجمن دزپارس و نیز سفالینه‌های بازسازی شده آثار چغامیش توسط هنرمندان سفالگر شهرستان دزفول به منظور استفاده عموم علاقه‌مندان اشاره کرد.
قطع درختان سن بالا
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز، علت قطع شدن درختان قدیمی در بلوار 29 بهمن این شهر را سن بالای آنها و بی‌آبی عنوان کرد.
علی مدبر خاک‌نژاد گفت: این درختان خشک شده بودند و دلیل خشکی درختان نیز سن بالای درختان و بی‌آبی بود.
وی تعداد درختان خشک این باغ در محدوده‌های مرکزی شهر در اطراف دانشگاه تبریز را 200 درخت اعلام کرد و افزود: این درختان بیش از 70 سال سن داشتند و عمر مفید خود را از دست داده بودند.
مدبر خاک‌نژاد تاکید کرد: قطع درختان پس از اخذ مجوز از سوی کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز صادر شده است.
توزیع شکر، برنج و حبوبات
* بیش از 1500 تن شکر، برنج و حبوبات احتکاری کشف شده، در بازار توزیع شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هزار و 546 تن از این اقلام که 825 تن حبوبات، 50 تن شکر و نیز 671 تن برنج خارجی احتکاری مکشوفه بودند در بازار مصرف توزیع شده است.
حسین نجاتی یادآور شد: 17 میلیارد ریال محصولات بهداشتی نیز توزیع شد.
وی افزود: از 4000 تن برنج خارجی 671 تن توزیع و تعداد لوازم خانگی احتکاری توزیع شده نیز 1350 دستگاه است. همچنین 6000 تن میلگرد در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار گرفت.
نجاتی گفت: در استان 10 هزار تن میلگرد احتکاری کشف شده است که
۶۰۰۰ تن آن توزیع شد.