kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
بنی تمیم: دلیلی ندارد کارهای مثبت خادم متوقف شود

ابهام در زمان معرفی رئیس‌جدید قهرمانان سابق به انتخابات کشتی ورود می‌کنند؟!

این روزها زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی علامت سؤال بزرگ این رشته ورزشی است تا جایی که لایق دبیر این فدراسیون در تازه‌ترین صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرده که تا بهمن ماه مراحل ثبت‌نام و برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی انجام شود. رضا لایق در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کشتی اردبیل در این باره گفت: فدراسیون آماده برگزاری انتخابات است و باید زمان آن از سوی وزارت ورزش اعلام شود.



سرویس ورزشی-

دیروز بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی هم‌ اشاره‌ای به این موضوع داشت و گفت: روسای هیئت‌های کشتی بعنوان اکثریت اعضای مجمع کشتی از وزارت ورزش و جوانان درخواست داشتند هرچه سریعتر تکلیف رئیس ‌فدراسیون با برگزاری مجمع انتخابات مشخص شود که این موضوع به صورت مکتوب به مسئولان ذیربط در این وزارتخانه منعکس شده است و ما آماده آغاز فرآیند برگزاری مجمع کشتی و ثبت‌نام از کاندیداها هستیم.
وی افزود: سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان هم در جلساتی که با آنها داشته‌ایم این دغدغه را دارند که برای انجام برنامه‌ریزی بلندمدت و حضور موفق در رقابت‌های المپیک توکیو نیاز به روشن شدن هرچه سریعتر مدیریت فدراسیون است.
سرپرست فدراسیون کشتی در مورد ایراد وزارت ورزش و جوانان به سرپرست هیئت‌ها و مسئله بازنشستگان گفت: انتخابات هیئت کشتی استان اصفهان برگزار شد و ما فقط در حال حاضر 4 هیئت داریم که با سرپرست اداره می‌شوند که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته فکر می‌کنم تکلیف اکثر آنها تا یک ماه آینده مشخص می‌شود و ما از این نظر مشکلی نداریم. در بحث بازنشستگان تا این لحظه روسای هیئت‌های کشتی مشکلی برای حضور در انتخابات ندارند. تا جایی که بنده اطلاع دارم اختلاف نظر بین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در مورد فعالیت روسای هیئت‌های ورزشی بازنشسته وجود دارد که امیدوارم این موضوع نیز هرچه زودتر تعیین تکلیف شود البته ما از این نظر هم مشکلی نداریم چون تعداد بسیار محدودی از هیئت‌های ما دارای رئیس ‌بازنشسته هستند که این تعداد هم مجمع ما را از رسمیت نمی‌اندازد.
وی خاطرنشان کرد: هنوز در مورد حضورم در انتخابات فدراسیون کشتی به جمع‌بندی نرسیده‌ام باید تا زمان ثبت‌نام از کاندیداها مسائل و جوانب مختلف را بررسی و بعدا تصمیم‌گیری کنم و در پایان برای تمامی افرادی که قصد کاندیداتوری دارند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی و بدور از تخریب، کارهای مثبت صورت گرفته در گذشته در این مهم موفق باشند.
بنی تمیم در پایان و در مورد اینکه گفته می‌شود وی راه فدراسیون قبلی را دنبال می‌کند و کشتی نیز به تفکر و خون تازه نیاز دارد گفت: وقتی برای کارهایی همچون نحوه چیدمان داوران یا فرآیند انتخاب تیم‌های ملی سال‌ها زحمت کشیده شده است به چه دلیلی باید همه آنها را کنار بگذاریم. روش من این است که در مواردی که برای بهبود کار نیاز به اصلاح وجود داشته اقدام کنم و ادامه دادن کارهای اصولی گذشته جزء اصول مدیریت صحیح است. فکر می‌کنم با انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان و برخی مسائل دیگر نشان داده‌ام که مستقل عمل می‌کنم اما این کار را صحیح نمی‌دانم که کارها مثبت گذشته را کاملا متوقف کنم.
رقابت داغ برای انتخابات کشتی
اگر چه هنوز زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی مشخص نبود و از طرف دیگر آمدن یا نیامدن سرپرست فدراسیون به عرصه انتخابات نهایی نشده؛ ولی بررسی اتفاقات کشتی نشان می‌دهد رقابت پنهان برای تکیه زدن برای صندلی ریاست پرمدال‌ترین ورزش ایران در جریان است.
حدود ۵۰ روز از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی می‌گذرد که برای دومین بار در طول ۱۰ ماه مدیریتش در دوره جدید رخ داد و این بار دیگر کسی هم برای ماندن به او اصرار نکرد چون یک بار اوایل سال جاری کشتی حدود ۴۰ روز به خاطر استعفای او بلاتکلیف مانده بود.
وزارت ورزش معمولا برای سرپرستی فدراسیون‌ها از نیروهای خودش استفاده می‌کند، اما درباره کشتی با درخواست اعضای مجمع حمید بنی تمیم را به عنوان سرپرست معرفی کرد. بنی‌تمیم که در دوران ریاست رسول خادم به عنوان دبیر و سپس نایب ‌رئیس ‌فعالیت می‌کرد، تقریبا سیاست‌های دوره مدیریت خادم را پیش می‌برد و در طول همین مدت کوتاه تصمیمات کلیدی هم اتخاذ کرده است.
با اینکه بنی‌تمیم می‌گوید هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته، برخی معتقدند با حمایت او توسط رسول خادم هیئت‌های استانی هم به این گزینه در انتخابات رای می‌دهند.
از سوی دیگر برخی از چهره‌های نامدار کشتی هم برای حضور در انتخابات آماده هستند؛ این روزها نام امیررضا خادم، حسن رنگرز، علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، عباس جدیدیی بسیار شنیده می‌شود تا جایی که عنوان می‌شود اگر فضای انتخابات مناسب باشد، شاید این افراد برای جانشینی خادم ثبت‌نام کنند. باید منتظر روزهای آینده ماند و دید چه اتفاقاتی در انتخابات فدراسیون کشتی رخ می‌دهد.