kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

اخبار کوتاه


 
  برخی سوسیس و کالباس‌ها هم ترکیبات تراریخته دارند
  ایرنا- مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مواد غذایی حتی اگر یک دهم درصد نیز از تراریخته استفاده کرده باشند باید برچسب تراریخته داشته باشند، گفت: برخی فرآورده‌های گوشتی از برخی ترکیبات تراریخته مانند روغن سویای تراریخته استفاده می‌کنند که منعی ندارد اما باید حتما برچسب تراریختگی را روی محصول خود درج کنند.
حبس ۳۰۰ زن ایرانی
به دلیل بدهی مالی
ستاد دیه کشور با ‌اشاره به اینکه آمار زنان زندانی با عنوان محکومیت‌های مالی در زندان‌های کشور نسبت به فروردین امسال با رشد 25 درصدی تقریبا به 300 زندانی رسیده است، اعلام کرد: عدم مدیریت صندوق‌های خانگی، عدم فروش البسه تولیدی در کارگاه‌های خیاطی و موضوع ضمانت از همکاران، بستگان و دوستان از جمله عناوینی است که زنان به دنبال آن روانه حبس شده و برخی از آنها به علت سنگین بودن میزان بدهی و عدم پشتوانه مالی ماه‌ها در بند باقی می‌مانند.
ممنوعیت خرید و فروش مجازی دارو
ایسنا- رئیس ‌پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه بوده و با آن برخورد خواهد شد، گفت: علاوه‌بر احتمال کلاهبرداری از شهروندان، ممکن است داروهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد نیز تاریخ مصرف گذشته یا غیرمجاز و تقلبی باشد و به همین دلیل لازم است که دارو از مراکز مجاز و زیرنظر پزشک تهیه شود.
افزایش ۴۰ درصدی باسوادی در کشور پس از پیروزی انقلاب
فارس- رئیس ‌سازمان نهضت سوادآموزی گفت: میزان باسوادی از 47/5 درصد در سال ۵۵ به 87/6 درصد در سال ۹۵ رسیده است که رشد بیش از 40 درصد را نشان می‌دهد.
 55 درصد افراد
فعالیت بدنی ناکافی دارند
وبدا- مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: فعالیت فیزیکی ناکافی یعنی نداشتن حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی در طول هفته که متاسفانه 55 درصد افراد جامعه فاقد این فعالیت هستند و این وضعیت در خانم‌ها به مراتب شدیدتر از آقایان است. یعنی 65 درصد از خانم‌ها و 45 درصد از آقایان فعالیت کافی بدنی ندارند. ضمن اینکه 65 درصد افراد جامعه دارای چاقی یا اضافه وزن هستند.
جذب 70 درصدی فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها در بازار کار
آموزش و پرورش- مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه اکنون 900 هزار دانش‌آموز در 7 هزار هنرستان سطح کشور در 200 رشته مشغول به تحصیل هستند گفت: 70درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند.
کاهش چشمگیر جرائم خشن
در پایتخت
فارس- سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در دیدار با استاندار جدید تهران گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که جرایم خشن طی دو سال اخیر در تهران کاهش چشمگیر داشته و همچنین جرایم سازمان یافته در تهران نداریم.
۴۹۰۰ خدمت درمانی
تحت پوشش بیمه سلامت
فارس- مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه در حال حاضر حدود چهار هزار و ۹۰۰ خدمت، دو هزار و ۴۰۰ قلم دارو و چهار هزار و ‌‏۷۰۰ مورد لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی در این سازمان وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه دستور داد که مبلغ دو هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان به حساب سازمان بیمه سلامت
واریز شود.