kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

سرکوب سی‌ونهمین تظاهرات بازگشت در غزه 5 فلسطینی شهید و 130 نفر زخمی شدند

سی و نهمین جمعه تظاهرات بازگشت تحت عنوان «وفاداری با دلاورمردان مقاومت در کرانه باختری» عصر جمعه در نوار مرزی غزه برگزار شد که 5 شهید و بیش از 130 زخمی برجای گذاشت.

 این تظاهرات که از روز 10 فروردین آغاز شده تاکنون بیش از 270 شهید و 26000 مجروح به جا گذاشته است که حال صدها نفر از آنها وخیم است.وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد در حمله ‌اشغالگران صهیونیست به تظاهرکنندگان 5 فلسطینی به شهادت رسیدند که دو نفر از آنان 16 ساله و 18 ساله هستند. بیش از 13۰ نفر دیگر از جمله یک پرستار و دو خبرنگار نیز زخمی شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله و گاز ‌اشک‌آور اقدام به سرکوب این تظاهرات مسالمت‌آمیز کردند. هیئت عالی برگزاری تظاهرات بازگشت صبح جمعه با صدور بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده و پررنگ فلسطینیان در این تظاهرات شده بود.
خبرنگاران حاضر در این راهپیمایی، مشارکت مردم غزه در این راهپیمایی را «بسیار گسترده» اعلام کردند. فلسطینی‌ها در این راهپیمایی بار دیگر تاکید کردند مقاومت، گزینه راهبردی آنهاست.
 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در پی حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان دو جنبش حماس و جهاد اسلامی حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی را محکوم کرده و آن را «تروریسم اسرائیل» خواندند.
سی و نهمین راهپیمایی بازگشت در شرایطی برگزار شد که ساکنان کرانه ‌باختری نیز هم‌نوا با اهالی غزه به برگزاری تظاهرات و اعلام مخالفت و انزجار از سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی پرداخته و در مناطق مختلف راهپیمایی کردند.