kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

درخواست دیدار با رهبر انقلاب در برنامه زنده(اخبار ادبی و هنری)

ویژه برنامه‌های شب یلدای صداوسیما گرچه همچون سال‌های قبل، با چهره‌ها و قالب‌های تکراری پخش شد، اما در میان این برنامه‌ها، لحظات خاطره‌انگیز و زیبایی نیز شکل گرفت.

ازجمله می‌توان به برنامه «شب آرام» شبکه سوم سیما اشاره کرد که شخصیت‌های متفاوت‌تری را به برنامه آورد. از جمله یک ساربان فداکار که پس از دیدن واژگون شدن یک تریلی روی ریل قطار، به سوی یک قطار مسافربری که نزدیک بود با تریلی برخورد کند رفت و جان مسافران این قطار را نجات داد و به همین دلیل هم به دهقان فداکار دوم شهرت یافته است. وی در بخشی از این برنامه زنده، درخواست کرد تا شرایط دیدارش با رهبر معظم انقلاب فراهم شود.
همچنین در بخشی از این برنامه، یکی از فرماندهان قدیمی ارتش، به یادآوری شهدای ارتش در کردستان و به ویژه شهید احمد محرابی، اولین شهید ارتش در کردستان پرداخت. دو نفر از مبارزان انقلابی کرد هم با همان پوشش محلی کردی، وی را در بردن اسامی شهدا و پاسداشت آن‌ها همراهی می‌کردند.
حضور یکی از خانواده‌های گرامی شهدا نیز به این برنامه غنای بیشتری بخشید. دعوت از یک خانواده شهید افغانستانی و حضور یک رفتگر شهرداری نیز از دیگر اتفاقات جدید و متفاوت «شب آرام» شبکه سه بود.
البته رضا رشیدپور، مجری این برنامه نیز در یکی از بخش‌های برنامه، از رزمایش اقتدار سپاه و حضور یکی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مراسم عروسی روستای نزدیک این رزمایش و دادن هدیه به داماد و عذرخواهی به خاطر ایجاد مزاحمت از اهالی روستا یاد کرد.