kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      دستگیری سارقان به عنف
اهواز‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: اعضای باند هفت نفره سارقان به عنف با 15 فقره سرقت و یک فقره آدم ربایی در شهرستان اهواز دستگیر شدند. سرتیپ حیدر عباس‌زاده‌، افزود: پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی پنج نفر از اعضای باند سارقان به عنف را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.وی تصریح کرد: با توجه به متواری بودن سرکرده باند که یک مرد و یک زن بودند اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای صورت گرفت که در نتیجه پس از شناسایی محل اختفاء آنان با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی این دو نفر نیز دستگیر شدند.
سقوط مرگبار
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: مرد جوانی هنگام کار در یک ساختمان در حال ساخت در این شهرستان از دستگاه بالابر سقوط و جان باخت. سرهنگ محمود سعادتی افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی مشخص شد جوانی ۳۵ ساله که به همراه چند نفر دیگر در یک ساختمان در حال ساخت دو طبقه در خیابان مالکی مشغول کار بوده از بالای دستگاه بالابر به پایین سقوط کرده و پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش‌های تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.
کشف تخم مرغ فاسد
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی آستارا از کشف تخم‌مرغ فاسد در بازرسی از یک کامیون در آستارا خبر داد.سرهنگ محمد نمازی افزود‌: ماموران انتظامی این شهرستان چهار تن تخم‌مرغ فاسد را در بازرسي از یک کامیون در پاسگاه سه راهی قلعه کشف و ضبط کردند.وی ارزش تخم مرغ‌هاي كشف شده را 480 ميليون ريال اعلام كرد و وی افزود‌: راننده 30 ساله کامیون به مقامات قضائي معرفي شد.
نجات جان ملوان
آبادان‌- ایرنا‌: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: شش ملوان یک شناور صیادی چوبی از غرق شدن در صیدگاه بحرکان در خلیج‌فارس نجات یافتند. علی دانش‌مهر اظهار داشت: این لنج صیادی به علت آبگرفتگی در حال غرق بود که با تلاش شناورهای صیادی نزدیک نجات یافت.وی افزود: این شناور پس از ایمن سازی به منظور تعمیرات اساسی به همراه ملوانان به نهر قصر اروند کنار آبادان منتقل شد.
سرقت قطعات خودرو
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی استان از شناسایی ودستگیری چهار نفر از اعضای باند بزرگ سرقت قطعات خودرو واعتراف سارقان به 81 فقره سرقت خبر داد.  سرتیپ «علی آزادی»، گفت: با انجام کار اطلاعاتي گسترده و تلاش چندين روزه ماموران و بازبینی دوربین محل‌های وقوع سرقت سه نفر از عوامل اصلی این باند در یکی از محلات سنندج حین سرقت شناسایی و طی یک تعقیب وگریز پلیسی دستگیر شدند.وی تصریح کرد: با تلاش ماموران، دیگر همدست سارقان وسه مالخر نیز دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده متهمان در مجموع به 81 فقره سرقت باطری و دیگر قطعات خودرو اعتراف کردند.
سارق موتورسیکلت
بوشهر‌– فارس‌: فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در شهر بوشهر خبر داد.سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده گفت: این سارق به علت مهارت در سرقت به گرگ سارق مشهور بود.وی افزود: با بررسی‌های اطلاعاتی و عملیاتی سرقت‌های رخ داده هویت اصلی سارق شناسایی شد.به گفته سرهنگ عرب‌زاده این سارق حرفه‌ای سوژه‌های خود را در نقاط مختلف شهر انتخاب و در زمان مناسب موتورسیکلت‌هایی را که از لحاظ رعایت نکات ایمنی ضعیف‌تر بودند به سرقت می‌برد.فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر تصریح کرد: این سارق حرفه‌ای پس از یک عملیات هوشمندانه دستگیر شد که به 13 فقره سرقت موتورسیکلت در شهر بوشهر اعتراف کرده است.سرهنگ عرب‌زاده اظهار داشت: در این رابطه دو نفر مالخر نیز دستگیر شده است.
جویندگان طلا در دام پلیس
مشهد‌– تسنیم‌: فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: جویندگان طلا در کارخانه متروکه نیشابور دستگیر شدند. سرتیپ محمد کاظم تقوی‌، افزود: ماموران کلانتری 12 نیشابور با تحقیقات میدانی و پوششی کارخانه متروکه را تحت نظر قرار دادند و بررسی‌های اولیه پلیسی نشان می‌داد افرادی بدون مجوز قانونی برای استحصال طلا در این محل فعالیت می‌کنند.وی گفت: در این عملیات دو متهم که یکی از آنها اهل استان دیگری است دستگیر و در بازرسی از محل حدود چهار تن سم (مخصوص فرآوری خاک طلا) به همراه 100 کیلوگرم کربن کشف و دو دستگاه خودرو نیسان نیز توقیف شد.