kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد

اصلاح آیین‌نامه انتخابات دستور کار اجلاس آتی خبرگان ملت

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از تدوین آیین‌نامه جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری و بررسی و اصلاح ‌آیین‌نامه فعلی در اجلاس آتی خبرگان ملت خبر داد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با رسا، جزئیات جلسه عصر روز گذشته هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد. وی دستور کار اصلی این جلسه را مربوط به برنامه‌های اجلاس آینده مجلس خبرگان در اسفند ماه دانست و افزود: به یاری خداوند ان‌شاءالله ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در روزهای 21، 22 و 23 اسفندماه برگزار می‌شود. عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهم‌ترین دستور اجلاس آتی خبرگان موضوع اصلاح آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، اظهار داشت: به‌عنوان نمونه مجلس شورای اسلامی شرط کرده است که کاندیدای نمایندگی باید فوق لیسانس داشته باشد اما چنین چیزی در خبرگان وجود ندارد. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در آیین نامه جدید نوشته شده که داوطلبان باید سطح 4 حوزه را برای نام‌نویسی عرضه کنند، ابراز داشت: البته امتحان سر جای خود قرار دارد اما باید برای نام‌نویسی سطح 4 حوزه ارائه شود.
وی گفت: افرادی که سطح 4 ندارند و سنی از آنها گذشته است، باید توسط مدیر حوزه استانی معرفی شوند و مدیر حوزه‌های علمیه تأیید کند تا مشخص شود فضل چنین افرادی در حد سطح 4 حوزه است. در آیین نامه گذشته سن خبرگان آغاز و پایانی نداشت که در آیین نامه جدید اصلاح شده است. سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید انتخابات خبرگان توسط کمیسیون آیین‌نامه تدوین شده است و باید در صحن علنی مطرح و رأی‌گیری شود که ان‌شاءالله در اجلاس آتی خبرگان مطرح خواهد شد. وی افزود: برنامه‌های دیگر اجلاس مانند دعوت از شخصیت‌های سیاسی برای بررسی مسائل روز هم در دستور کار خواهد بود که یک ماه مانده به اجلاس کمیسیون سیاسی خبرگان موضوعات و شخصیت‌ها را پیشنهاد می‌کنند و هیئت‌رئیسه بررسی و تصویب خواهد کرد.