kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
سازمان صنایع کوچک:

11 هزار واحد صنعتی با کمترین ظرفیت ممکن فعالیت می‌کنند

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه فرق چندانی بین کارخانه تولیدی فعال با کمترین مقدار تولید و کارخانه تعطیل نیست، اعلام کرد 11 هزار واحد صنعتی با کمترین ظرفیت ممکن تولید می‌کنند.

محمدعلی عزیزمحمدی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین کارخانه تولیدی فعال با کمترین مقدار تولید و کارخانجات راکد و تعطیل شده نیست اظهار داشت: بازگشت حدود هزار و 300 واحد صنعتی به چرخه تولید واحد‌هایی بوده‌اند که در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی قرار داشتند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار واحد تولیدی کمترین ظرفیت تولید را دارند یا نیمه تعطیل هستند، افزود: احیای واحدهای غیر فعال به صرفه‌تر از ایجاد واحد جدید است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک ادامه داد: راه‌اندازی و نوسازی واحد‌های صنعتی به دو مقوله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط است.
به گفته عزیزمحمدی، در 36 مرکز خدمات کسب و کار و فناوری مشاوران و کلینیک‌هایی مسقر شده‌اند و واحد‌های تولیدی با گرفتن مشاوره، به روز شوند تا واحد تولیدی به چرخه فعال تولید
 بازگردد.
وی اضافه کرد: بیش از 19 هزار نفر پس از راه‌اندازی واحدهای تولیدی به شغل خود در واحدهای فعال شده بازگشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک از بسته حمایتی وزارت صمت خبر داد و گفت: بر اساس ماده شش برنامه توسعه باید درصدی از دریافت مالیات بر ارزش افزوده بابت بازسازی شهرک‌های صنعتی بازگرداننده شود.
وی افزود: تاکنون این بخش متعلق به بازسازی شهرک‌های صنعتی بازگرداننده نشده است.
در ادامه این برنامه، سجاد هاشمی رئیس ‌شهرک صنعتی عباس‌آباد در ارتباط تلفنی به اصلاح قوانین‌اشاره کرد و گفت: از وقتی که وزارت صنایع و بخش صنایع کوچک ادغام شد، بخش صنایع کوچک به شدت آسیب‌پذیر شده است.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک آسیب‌پذیر هستند، افزود: برخی قوانین مانند مالیات برارزش افزوده، بخش صنایع کوچک را به نابودی می‌کشاند.
نماینده تام الاختیار شهرک عباس‌آباد حفظ بخش صنایع کوچک را بهترین پدافند در شرایط کنونی اعلام کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از موارد اصلاح قوانین است که باید از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود.
هاشمی 23 درصد حق بیمه تامین اجتماعی و بهره 18 درصد وام بانکی برای واحدهای تولیدی را از مشکلات صنایع کوچک
 اعلام کرد.