kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

حوادث کوتاه از کشور

    کشف مشروبات الکلی
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تایباد گفت: مرکز خانگی ساخت مشروبات الکلی به همراه دستگاه ساخت مشروبات الکلی دست‌ساز در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ علی‌اکبر قربانی افزود: در بازرسی از این مرکز مقدار 100 لیتر مشروب الکلی دست‌ساز و 50 لیتر مشروب خارجی نیز کشف و ضبط شد.
دستگیری عامل برداشت غیر مجاز
اصفهان- خبرنگار کیهان: دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در خمینی شهر دستگیر شد.
فرمانده انتظامی خمینی‌شهر گفت: فردی کلاهبردار با دسترسی به اطلاعات کارت و رمز بانکی یکی از شهروندان 180 میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت کرده بود و در تحقیقات ماموران پلیس فتا دستگیر شد.
سرهنگ علی جعفری‌نژاد افزود: سارق در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی اعلام کرد.
واژگونی خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: واژگونی یک دستگاه وانت نیسان در محور زاهدان- خاش یک کشته و سه مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ علی عارف‌نژاد افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه نیسان وانت با چهار نفر سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.
وی تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سه سرنشین دیگر خودرو نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی زاهدان افزود: علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
کشف اسکناس تقلبی
اراک- خبرگزاری صدا و سیما: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 55  میلیون ریال اسکناس تقلبی از یک مشتری بانک در شهرستان اراک کشف و ضبط شد.
خلجی گفت: فردی که قصد ارائه ۵۵ میلیون ریال اسکناس تقلبی به یکی از شعب بانکی را داشت در تحقیقات ماموران کلانتری ۱۴ شهرستان اراک شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: تحقیقات کارشناسی برای کشف زوایای پنهان این پرونده، شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند تهیه و توزیع اسکناس‌های تقلبی ادامه دارد.
تصادف اتوبوس و پژو
اهواز- ایسنا: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مصدومیت دو زن بر اثر تصادف اتوبوس راهیان نور و یک دستگاه پژو در محور اهواز- خرمشهر خبر داد.
شهیار میرخشتی اظهار کرد: بر اثر تصادف اتوبوس راهیان نور و یک دستگاه خودروی پژو 405 جنب دژبانی ارتش در محور اهواز - خرمشهر رخ داد، دو زن مصدوم شدند.
وی افزود: مصدومین این حادثه توسط تکنسین‌های اورژانس 115 به بیمارستان بقایی اهواز انتقال یافتند.
دستگیری سارق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان همدان، از شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان منزل و كشف 25 فقره سرقت منزل خبر داد.
سرتیپ «کامرانی صالح»، گفت: سارقان پس از اطمينان از خالي بودن واحد مسکونی از سكنه در فرصت مناسب با استفاده از آلات و ادوات وارد منزل و اقدام به سرقت طلاجات، وجه نقد و اشياء كم حجم و باارزش مي‌کردند.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های میدانی ماموران پلیس از محل‌هاي سرقت و آثار به جای مانده سرانجام سركرده باند که در يكي از محله‌هاي تهران ساکن و اقدام به سرقت می‌کرد شناسایی شد. این مقام مسئول ادامه داد: با شناسايي این محل، چهار  سارق در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شدند که در بازرسي از منزل متهمان 450 گرم طلا، ارز، اقلام سرقتي، وسايل خانه و ادوات ارتکاب جرم کشف شد. سردار کامرانی صالح ارزش اموال كشف شده را بالغ بر 10 ميليارد ریال دانست و گفت: دودستگاه خودرو سواري شاسي بلند و پژو پارس و يك دستگاه موتورسيكلت كه در امر شناسايي و سرقت از آنها استفاده مي‌كردند، توقيف شد. وی با اشاره به دستگیری مالخر که در چهار راه استانبول دارای مغازه صرافي بوده گفت: سه میلیارد و 450ميليون ریال كه در حساب سارقان توسط مالخر بابت فروش ارز خارجي واريز شده بود مسدود شد.
حمله پلنگ به گوسفندان
شیراز- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی فراشبند گفت: پلنگ گرسنه در فراشبند ۱۵ راس گوسفند را از پا درآورد.
سرهنگ علی رزمجویی افزود: چوپانی که گوسفندان را برای چرا به «کوه‌های گردنه مورتی» برده بود، با حمله پلنگ گرسنه روبه‌رو شد.
وی از مردم و چوپانان مناطق کوهستانی خواست که حتما تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.
سارق در دام پلیس
اهواز- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی بهبهان از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ رضا پاپی گفت: ماموران کلانتری 12 بهبهان با انجام تحقیقات اطلاعاتی و گشت نامحسوس، موفق شدند سارق سابقه‌دار وسایل داخل خودرو را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر نمایند. وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به 16 فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف و تعدادی لوازم سرقتی از وی کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.
نجات کوهنوردان
تبریز- فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر ورزقان، از نجات هشت تن از کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.
بهمن زارع گفت: به دنبال تماس تلفنی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان، مبنی بر گرفتار شدن یک تیم هشت نفره کوهنوردی در برف و کولاک در محور روستایی خوئینه رود واقع در علی بیگ‌کندی - جاده مس سونگون به طرف روستای خوئینه رود، بلافاصله یک تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان ورزقان به همراه دو دستگاه وسایط سنگین از راه ترابری شهرستان به محل گرفتاری کوهنوردان اعزام شدند. وی ادامه داد: با توجه به بسته بودن مسیر به واسطه بارش برف و کولاک، نجاتگران جمعیت هلال احمر بعد از طی مسافتی طولانی با پای پیاده، خود را به کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک رسانده و ضمن تحویل لوازم گرمایشی نسبت به انتقال نامبردگان به مکان امن اقدام کردند.
کالای قاچاق
سنندج- تسنیم: فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف کالای قاچاق در سطح استان خبر داد.
سرتیپ علی آزادی گفت: 21 میلیارد و 400 میلیون ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد. وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی در این عملیات پنج  نفر از عوامل توزیع دستگیر و شش دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شد. وی تصریح کرد: در این طرح عملیاتی بیش از 500 هزار نخ سیگار، 28 تن چوب، 10 هزار قلم لوازم آرایشی گران قیمت، 150 راس دام، 160 دستگاه لوازم خانگی، 6 هزار قلم کالای ممنوعه، دارو و مواد غذایی قاچاق و بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در سطح استان کشف شد.
شکار شکارچی
ساری- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت : هفت شکارچی در منطقه شکار ممنوع بخش لاریجان و آبگیرهای بخش دابودشت مازندران دستگیر شدند.
صادق‌نژاد افزود: شکارچیان متخلف هنگام شکار در منطقه شکار ممنوع بخش لاریجان و نیز آبگیرهای بخش دابودشت دستگیر شدند و از آنها هفت قبضه سلاح شکاری و مهمات شکار، کشف و ضبط شد. وی با بیان اینکه حدود 20 رشته دام هوایی پهن شده در شالیزارها و آبگیرهای بخش دابودشت نیز جمع‌آوری شد گفت: متاسفانه سه  قطعه مرغابی گرفتار این دام‌ها تلف شدند.
بی‌احتیاطی راننده حادثه آفرید
‌ایلام- ایسنا: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: انفجار کپسول سوخت یک خودرو بیش از پنج میلیارد ریال خسارت به بار آورد.‌ یادگار لندنیان افزود: راننده یک خودروی پراید که قصد داشت از یک کپسول گاز مایع به خودروی خود سوخت بزند، با بروز اتصالی در سیم‌کشی خودرو انفجار شدیدی را در پارکینگ ساختمان رقم زد.
وی میزان خسارت وارد شده به ساختمان و خودروهای موجود در پارکینگ را بیش از پنج میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دست‌کم به پنج  خودرو و پنج طبقه از ساختمان خسارت وارد شده است. لندنیان گفت: در این حادثه راننده بی‌احتیاط هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است.