kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
سردار رحیمی خبر داد

توقیف 1357 خودرو در تهران با اجرای طرح انضباطی و ترافیکی «طاهر»

رئیس ‌پلیس پایتخت گفت: در طرح «طاهر»، یک هزار و 357 دستگاه خودرو که مالکانشان مرتکب تخلف ترافیکی و اجتماعی شده بودند، توقیف شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی، در تشریح جزییات طرح انضباطی و ترافیکی «طاهر»، گفت: این طرح با تلاش همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس بزرگراه به مرحله اجرا درآمد که در این طرح، تلاش داریم ایمنی و انضباط ترافیکی را در شهر تهران افزایش دهیم.
رحیمی با اشاره به 15 بخش انضباطی و ترافیکی این طرح، از قبیل دودزا بودن خودرو، دور دور کردن، ایجاد مزاحمت، هنجارشکنی، تخلف رانندگی و... ، افزود: این طرح به صورت شبانه‌روز به اجرا درآمده تا وضعیت ترافیکی و انضباطی را در شهر تهران شکل دهد.
وی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تا کنون بیش از هزار و 357 خودرو توقیف شده است، ادامه داد: این خودروها به دلیل امنیت اخلاقی رانندگان، تخلفات بزرگراهی، حرکت در خطوط ویژه، توقف در درب نمایشگاه‌های فروش ماشین، دور دور، خلافی بالا، دودزا بودن، حرکت مارپیچ و سرعت و سبقت، مخدوشی و پوشش پلاک بوده است.
رئیس‌پلیس تهران بزرگ گفت: ما مصمم هستیم انضباط اجتماعی را با استفاده از تمام ظرفیت در تهران ارتقاء دهیم و شعار ما شهر ایمن همراه با قانون است.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس، آموزش به رانندگان متخلف است، اظهارداشت: تمامی رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند و خودرو آنها توقیف می‌شود باید کلاس‌های آموزشی را طی کنند.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه در برخی مواقع، رانندگان متخلف با ماموران راهنمایی و رانندگی درگیر می‌شوند، گفت: ما با تمام‌ توان از نیروهای راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم و هر زمانی که نیاز باشد، از ظرفیت دیگر ماموران انتظامی، استفاده خواهیم کرد.
توقیف خودرویی با 13 میلیون جریمه
رئیس ‌پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس با مالکان خودروهای دارای جریمه یک میلیون تومان برخورد خواهد کرد، افزود: پلیس برابر قانون پس از یک ماه فرصت به رانندگان خودروهای بالای یک میلیون جریمه، خودرو را توقیف خواهد کرد، در این طرح خودرویی توقیف شده که بیش از ۱۳ میلیون جریمه داشته است.
رحیمی با اشاره به اینکه خودروهای توقیفی با توجه به نوع تخلف از یک هفته تا یک ماه در پارکینگ خواهند بود، ادامه داد: در بین سه عامل خودرو، انسان و جاده، اگر، انسان قوانین و مقررات را رعایت کند تصادفات کاهش پیدا می‌کند.
وی با هشدار به مالکان نمایشگاه‌‌های خودرو و سایر کسبه‌‌ای که خودروهای خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند، گفت: پلیس، از طریق اماکن و راهنمایی و رانندگی در این خصوص بارها هشدار و تذکر لازم را داده است و خودروهای زیادی در این خصوص توقیف شده‌اند.
آغاز دوباره فعالیت گشت‌های نامحسوس رانندگی
همچنین به‌ گزارش ‌ایسنا، رئیس ‌پلیس پایتخت از آغاز دوباره فعالیت گشت‌های نامحسوس برخورد با تخلفات رانندگی خبر داد و با بیان اینکه از دیروز (یکشنبه‌) گشت‌های نامحسوس برخورد با تخلفات رانندگی فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و به اصطلاح احیاء شده است، گفت: این گشت‌ها با خودروهای جدید و با تمام توان، ضمن گشت‌زنی در معابر و به خصوص شبکه بزرگراهی پایتخت با تخلفاتی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، انجا‌م حرکات نمایشی و مارپیچ و دیگر تخلفات حادثه‌ساز رانندگی برخورد خواهند کرد.
گفتنی است، طرح «طاهر» از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است.