kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
رئیس خانه کشاورز استان همدان:

جلسات اقتصاد مقاومتی استان همدان در حد ارائه گزارش است

همدان- خبرنگار کیهان:
رئیس خانه کشاورز استان همدان ضمن ابراز گلایه از عدم ارتباط موثر بین بخش خصوصی و دولتی گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی در حد رفع تکلیف و ارائه گزارش عملکرد معمول تشکیل می‌شود و برنامه و موضوع خاصی در خور عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح نمی‌شود، اما در زمان ارائه آمار بر مقام معظم رهبری منت می‌گذارند که سیاست‌های ابلاغی ایشان در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.
ابوالقاسم سوزنچی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم همه آمار و ارقامی که از سوی مدیران دستگاه‌ها ارائه  می‌شود بخش خصوصی در همدان مورد توجه نیست به طوری که افراد اثرگذار در بخش‌های خصوصی از جمله بنده که عضو چند تشکل خصوصی کشاورزی و اقتصادی هستم تنها 2 مرتبه طی سال جاری برای حضور در جلسات اقتصاد مقاومتی دعوت شده‌ام.
سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز اظهار کرد: تلاش ما در این جلسات، تحقق سیاست‌های اصولی دولت است و به دلیل محدودیت‌ منابع، هیچ اغماضی با مدیر کم‌کار یا ناموفق بر سر منافع مردم و کشور نداریم.
وی توجه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را  پاشنه آشیل توسعه استان توصیف کرد و افزود: باید در واگذاری پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی به بخش خصوصی حرکت جدی صورت گیرد زیرا دولت تصدی‌گری را کنار گذاشته و تنها در سیاست‌گذاری حضور دارد.
استاندار همدان همچنین با اشاره به عدم توفیق 47 دستگاه اجرایی و 27 شهرداری در جذب اسناد خزانه عنوان کرد: جذب نشدن 53 میلیارد تومان از اعتبارات خزانه برای استان نگران‌کننده است بنابراین طی یک هفته آتی دستگاه‌هایی که تاکنون در جذب اسناد خزانه تعلل کرده‌اند باید اقدام جدی صورت دهند وگرنه از سوی استانداری مشمول کارت زرد خواهند شد.