kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خبر داد

مشکل آب اهواز برطرف می‌شود

اهواز- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: مقرر است یک خط دیگر از طرح آبرسانی غدیر از سد کرخه که در اطراف اهواز است برای تامین آب این شهر در نظر گرفته شود که در حال رایزنی با مسئولین هستیم و با اتمام امکان سنجی این خط انتخاب و اعلام می‌شود.
چند روزی است که آبی که از درون لوله‌های شبکه آب اهواز به درون خانه‌ها می‌آید کدر است و همین امر نارضایتی و مشکلاتی را برای مردم سطح شهر به دنبال داشته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در گفت‌وگو با کیهان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر قسمتی از کانال پایکول به عنوان منبع اصلی تامین آب اهواز از طرح غدیر ریزش کرده و نیاز به تعمیرات دارد؛ به همین دلیل ناچار شدیم منبع عمده آب آشامیدنی کنونی را به رودخانه کارون منتقل کنیم که کدورت آن در اثر بارندگی‌های اخیر به شدت بالا رفته است.
فردوس کریمی‌ بیان کرد: 10 درصد از آب اهواز از طرح آب حیات شوشتر و مابقی از طرح غدیر و کارون تامین می‌شد که اکنون سهم غدیر را نیز از کارون به صورت خام برداشت می‌کنیم.
وی در خصوص قطع آب در برخی مناطق اهواز نیز بیان کرد: بارندگی‌های اخیر باعث بالا رفتن بیش از حد مجاز کدورت رودخانه کارون (گل و لای) شده که این ذرات رسی و بسیار چسبنده هستند و تصفیه آب از مواد شیمیایی را با سختی همراه می‌کنند از این رو برای بهبود کیفیت آب مجبور به افزایش زمان ماند آب در تصفیه‌خانه و در نتیجه کنترل تولید آب شدیم. به همین خاطر در برخی نقاط شاهد افت فشار آب هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه در حال حاضر کانال پایکول نیاز به تعمیرات دارد و نیروها مشغول تعمیرات و بازسازی کانال هستند که متعاقبا نتیجه تعمیرات اطلاع‌رسانی می‌شود بیان داشت: با تعمیر کانال پایکول که عمده آب شهر اهواز را تامین می‌کند دوباره کیفیت آب و میزان تولید آب به حالت قبل برمی‌گردد  و مشکل کاملا برطرف می‌شود.