kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

تولید دستگاه «مکنده غلات» در اراک

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک گفت: هشت دستگاه مکنده غلات با همکاری شرکت آلمانی نایرو در ماشین‌سازی اراک ساخته شد.
«جعفر صفری» افزود: کاربری جرثقیل مکنده غلات در تخلیه بار از کشتی است و در گام نخست هشت دستگاه از این تجهیزات تخصصی به مدت یک سال در ماشین‌سازی اراک ساخته و برای نصب به بندر چابهار ارسال شد.
وی ادامه داد: ظرفیت این هشت دستگاه بیش از 600 تن در ساعت است که اکنون شش دستگاه از هشت دستگاه مکنده غلات در بندر شهید بهشتی چابهار نصب شده و دو دستگاه دیگر نیز در حال انتقال و نصب است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک بیان کرد: این شرکت با مشارکت نایرو در قراردادی به ارزش 17 میلیون یورو کار طراحی و ساخت هشت دستگاه جرثقیل مکنده غلات را برعهده ‌دارد و با کسب دانش فنی ساخت این تجهیزات، ایران را از ورود آن بی‌نیاز شده است.
وی ادامه داد: پیمانکار اصلی قرارداد ساخت جرثقیل مکنده غلات شرکت نایرو آلمان است و تولید این تجهیزات تخصصی پس از بازدید مسئولان این شرکت آلمانی از خطوط تولید و حوزه فنی مهندسی ماشین‌سازی اراک به این شرکت واگذار شده است.
صفری یادآوری کرد: با عملکرد مناسب این شرکت در ساخت و نصب این محصول، شش دستگاه دیگر از مکنده‌های مذکور با لحاظ نمودن مشارکت بیش از 51 درصد در حال واگذاری به ماشین‌سازی اراک است.