kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

اردبیل در آبیاری مدرن رتبه آخر استان‌های کشور را دارد

 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل در اجرای طرح‌های آبیاری مدرن بین استان‌ها رتبه آخر را دارد.
رضا کریمی افزود: دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه طرح‌های آبیاری نوین را به حد مطلوب برساند و تاکنون هم 26 هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این آبیاری قرار گرفته است.
وی گفت: در استان اردبیل مطالعات طرح آبیاری نوین در سطح 20 هزار هکتار به اتمام رسیده و امید است به مرحله اجرا برسد.
کریمی اظهار داشت: طبق برنامه سالانه 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور آبیاری مدرن می‌شود.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: دولت مکلف است سالانه مصرف 11 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد و با توجه به روند کم آب باید تمام مشکلات پیش رو در اجرای طرح‌های مهم تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری بارانی از میان برداشته شود و با بهره‌گیری از امکانات موجود اراضی مستعد به آبیاری مدرن تجهیز شوند.
او یکی از راهکارهای مهم در اجرای طرح‌های مهم و کلیدی آبیاری بارانی را استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌ها و روش کار استان‌های موفق دانست و گفت: اجرای طرح‌های مهم آب و خاک در استان‌ها باید با جدیت و همت مضاعف مسئولان پیگیری شود و با توجه به اینکه فصل کار در برخی استان‌ها محدود است فاز مطالعاتی طرح‌ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به پایان برسد.
کریمی درباره واگذاری کشت و صنعت مغان گفت: روند واگذاری این شرکت اشتباه بود و نمایندگان هم با پیگیری‌های لازم جلوی این واگذاری را گرفتند.
وی بیان کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان براساس اصل 44 قانون اساسی قانونی است ولی روند واگذاری باید شرایط مطلوبی را طی کند.