kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

کوتاه اقتصادی

* در صورتی که از اپراتور دارنده پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شکایتی دارید پس از ثبت شکایت در سایت سازمان، موضوع از طریق سایت سازمان با آدرس cra.ir به  اپراتور منعکس می‌شود و در صورتی که بعد از گذشت 14 روز با ورود کد پیگیری در همین سامانه، پاسخی از اپراتور دریافت نشد و یا حداکثر ظرف مدت 3 روز از پاسخ نهایی درخواست تجدید نظر داده شود، شکایت برای رسیدگی به واحد تخصصی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ارجاع داده می‌شود. شما همواره می‌توانید با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام کنید. متقاضیان می‌توانند از طریق سایت رگولاتوری به آدرس cra.ir به سامانه رسیدگی به شکایات دسترسی داشته باشند.ارائه خدمات اینترنت، تلفن همراه، سرویس‌های پستی و... می‌تواند از جمله این شکایت‌‌‌ها باشد.
* مدیرعامل بانک سینا از پیشنهاد انتشار اوراق مشارکت برای پروژه آزادراه تهران - شمال خبر داد و از فاینانس 8 میلیارد دلاری در آزادراه به عنوان راه حل دیگر تامین مالی پروژه عظیم خبر داد. کورش پرویزیان در مورد تامین مالی پروژه آزادراه تهران - شمال، اظهار داشت: قرار شد از طریق چینی‌ها حدود 7 تا 8 میلیارد دلار فاینانس تامین شود که در گام اول باید حدود 3 تا 4 میلیارد دلار باید پرداخت می‌شد اما تاکنون ارزی تخصیص نیافته است. وی در پاسخ به این سوال که در صورت انتشار اوراق مشارکت نرخ سود اوراق چقدر خواهد بود، گفت: در صورت اجازه انتشار، نرخ سود اوراق همانند سایر اوراق‌های دستگاه‌های دولتی 20 درصد است.پرویزیان همچنین مطالبات معوق این بانک را 800 میلیارد تومان مربوط به آزادراه تهران - شمال و پروژه‌های نیروگاهی اعلام کرد.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 5515، 5516، 5557 الی 5559، 5560 الی 5563، 5569، 5580، 5581، 5589، 2217، 2218، 2240 الی 2243 و 2680، 7750 الی 7753 و 7760 الی 7765، 4440 الی 4449 و 4460 الی 4462، 2220، 2221، 2223، 2224، 2239 و 2267 الی 2269 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* رئیس اتحادیه رستوران‌داران تهران و کشور گفت: ستاره‌دار شدن رستوران‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده که البته این کار از اواخر سال گذشته به صورت پایلوت صورت گرفته بود.سیدعلی اصغر میر ابراهیمی گفت: به منظور افزایش سطح کیفی رستوران‌ها و ایجاد رقابت در بین آنها رتبه‌بندی رستوران‌ها با ارائه فهرستی که این صنف از خدماتشان (تنوع غذایی، نوع خدمات و سرویس و...) به مشتری ارائه می‌دهد محاسبه می‌شود.میر ابراهیمی گفت: شهروندانی که در رابطه با قیمت یا نوع کیفیت غذا در رستوران‌ها اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را به شماره تلفکس 66950099 مطرح کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.