کد خبر: ۱۴۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

تشریح دلایل اعزام ناقص تیم ملی وزنه‌برداری به رقابت‌های جهانی

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به تشریح دلایل و چگونگی حذف سه ملی‌پوش کشورمان توسط فدراسیون بین‌المللی از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ ترکمنستان پرداخت.



محسن بیرانوند که جهت شرکت در جلسات کمیته پژوهش، آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در عشق‌آباد حضور دارد، اظهار داشت: شماری از ملی‌پوشان ما به دلایل مختلفی مانند مصدومیت، بازنشستگی و...، به یک باره از فهرست تیم ملی خارج شدند و ما نیز به سرعت نفراتی را جایگزین آنها کرده و به فدراسیون بین‌المللی اعلام کردیم.
وی با اشاره به اجباری بودن این تغییرات و الزام به جایگزینی نفرات جدید، خاطرنشان ساخت: متاسفانه ۳ نفر از نفرات جدید در فهرست اعلامی به فدراسیون بین‌المللی، کمتر از یک هفته تا سه روز برای پر کردن دوره ۳ ماهه قرار گرفتن در حوضچه آنتی دوپینگ، زمان کم داشتند و نتوانستند به حد نصاب مورد نظر برسند. البته تمامی آنها مورد آزمایش‌های دوپینگ در کشورمان قرار گرفته بودند که تمام مدارک آن نیز ارائه شد که بی‌تردید پاک هستند و مشکلی در این زمینه ندارند.
بیرانوند عنوان کرد: در همین راستا نیز علی مرادی اوایل هفته به ترکمنستان آمدند تا بتوانیم با انجام رایزنی‌ها و مذاکراتی با مسئولان فدراسیون بین‌المللی، مشکل را مرتفع کنیم. وقتی به عشق‌آباد آمدیم، متوجه شدیم بیش از ۷۰ ورزشکار از ۲۷ کشور درگیر این موضوع شده‌‌اند که نارضایتی‌های بسیاری را نیز موجب شد.
با خط خوردن سه ملی‌پوش، ترکیب تیم ملی در رقابت‌های جهانی امسال به این شرح است: حسین سلطانی (دسته 73 کیلوگرم)، عارف خاکی (دسته 89کیلوگرم)، سهراب مرادی و امیر حقوقی (دسته 96 کیلوگرم)، علی هاشمی و رضا بیرالوند (دسته 102 کیلوگرم)، محمدرضا براری (دسته 109 کیلوگرم) و علی داودی (دسته 109+ کیلوگرم).