آغاز ساخت مرکز نوآوری و فناوری توسعه انرژی منطقه آزاد انزلی
رشت- خبرنگار کیهان:
عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز نوآوری و فناوری توسعه انرژی منطقه آزاد انزلی با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیسجمهور آغاز شد.
این مرکز در راستای اجرای تفاهنامه مهرماه سال جاری سازمان منطقه آزاد انزلی با معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور، با هدف ایجاد مکانی جهت استقرار و حمایت از شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و شتابدهندههای حوزه انرژی کشور احداث میشود.
گفتنی است با راهاندازی مرکز فناوری توسعه انرژی منطقه آزاد انزلی، ضمن حمایت از فعالیت انجمنها و تشکلهای مردم نهاد برای ترویج و فرهنگسازی در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، شاهد برپایی نمایشگاههای تخصصی در حوزه انرژی و زیستمحیطی و برگزاری همایشهای تخصصی حوزه انرژی و محیطزیست در این منطقه خواهیم بود و در عین حال زمینه تقویت کریدور چین- قزاقستان- ایران جهت انتقال کالاهای انرژی محور نیز فراهم میشود.
شایان ذکر است مرکز مذکور در ظرف مدت یکسال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی احداث و به بهرهبرداری خواهد رسید.