kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
پس از بی‌توجهی به بی‌حرمتی‌های گذشته صورت گرفت

جدیدترین هتاکی مدعیان اصلاحات به مقدسات

روز دوشنبه در روزنامه ابتکار گزارشی منتشر شد که در بخشی از این گزارش خبرنگار این روزنامه به جای استفاده از عبارت «شهادت امام حسین» از عبارت «درگذشت امام حسین» استفاده کرده بود!

روز دوشنبه روزنامه ابتکار در گزارشی که با عنوان «بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه» منتشر شد از آسیب‌های بهداشتی که در ایام اربعین در کمین زائران شهر کربلا است سخن گفت؛ در بخشی از این گزارش خبرنگار روزنامه ابتکار به جای استفاده از عبارت «شهادت امام حسین» از عبارت «درگذشت امام حسین» استفاده کرد که با واکنش کاربران توییتر مواجه شد.
اما این همه ماجرا نیست و صفحه شخصی نویسنده این گزارش مملو است از توییت‌های توهین آمیز و تمسخرآمیز نسبت به مقدسات دینی.
اما «پویان خوشحال» نویسنده این گزارش بعد از واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به گزارشی که از او منتشر شده به سرعت مشخصات اکانت توییتر خود را تغییر داد. با یک جست‌وجوی ساده در اکانت توییتری «پویان خوشحال» که حالا نام خود را به «ژگره» تغییر داده است توهین‌های بی‌شرمانه دیگری هم نسبت به خاندان اهل بیت و مقدسات دینی مشاهده می‌شود.
نوشته‌های این فرد مدعی اصلاحات به اندازه‌ای شرم آور و توهین آمیز به ساحت مقدس امام حسین(ع) و سایر مقدسات مورد احترام مسلمانان و شیعیان جهان است که «روزنامه کیهان» از بازنشر آنها معذور است.
گفتنی است اگر در موارد مشابه گذشته مقامات ذیصلاح از جمله قوه قضائیه با خبرنگاران هتاک به مقدسات برخورد قاطع انجام داده بودند امروز شاهد این بی‌حرمتی‌ها در کشور امام زمان(عج) نبودیم.
به عنوان نمونه امیرحسین میراسماعیلی خبرنگار روزنامه زنجیره‌ای جهان صنعت اردیبهشت ماه سال جاری در صفحه شخصی خود به امام رضا(ع) اهانت کرده بود، انتشار خبر مربوط به این هتاکی که روزنامه از ذکر جزئیات آن معذور است واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت، خبرنگار فوق تلاش کرد از کشور متواری شود که در فرودگاه دستگیر شد، 30 اردیبهشت سال جاری ایسنا در خبری نوشت: «فردی که به دلیل اهانت به امام رضا(ع) در فضای مجازی، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.»!
برخورد قاطع با چنین هتاکی‌های بی‌شرمانه‌ای می‌تواند درس عبرتی باشد برای برخی افراد که ارزش‌های دینی مردم را قربانی نیات پلید خود نسازند.
نکته قابل تامل آنکه روزنامه ابتکار با مدیریت محمدعلی وکیلی منتشر می‌شود که جزو هیئت رئیسه مجلس است. نکته تاسف‌بار آنکه وکیلی عضو هیئت نظارت بر مطبوعات است اما حتی خبر ندارد در روزنامه خود چه می‌گذرد و چه کسانی مشغول قلم‌زدن هستند و چه می‌نویسند!