مدیر سابق با رد ادعای وزارت نفت:
بنزین وارداتی یورو 2 است نه یورو 4
مقامات وزارت نفت در حالی که تاکید میکنند بنزین وارداتی به کشور یورو 4 است، یکی از مدیران سابق این وزارتخانه این ادعا را رد کرده و اظهار کرد که بنزین وارداتی از نوع یورو 2 است.
مدیر سابق شرکت پخش فرآوردههای نفتی در گفتوگو با ایسنا درباره استاندارد بنزین وارداتی اظهار کرد: بنزینهای وارد شده به کشور یورو 4 نبوده و بنزین وارداتی با بنزین استانداردهای یورو 2 وارد میشود.
جلیل سالاری با بیان این که اساسا در بازار 8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وجود ندارد که بتوان این میزان را وارد کشور کرد، گفت: با مجموعه خاصی در ژاپن و یا چین نیز قرارداد نداریم که بگوییم بنزین را از آن مبدا میگیریم، به عبارت دیگر بنزین وارداتی از طریق واسطه تهیه میشود که با استانداردهای موجود مغایرت دارد.
معاون شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی دولت دهم، با بیان این که آزمونهای زیستمحیطی بر روی بنزین وارداتی نیز انجام نشده، تاکید کرد: بنزینی که وارد کشور میشود از نوع سوپر است و این در حالی است که مصرف بنزین سوپر در کشور حدود 2 میلیون لیتر است.
به گفته او، بنزین وارداتی با بنزین پالایشگاهها ترکیب و به بنزین معمولی تبدیل میشود.سالاری که در دولت گذشته معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بود، تاکید کرد: باید توجه کنیم که اگر روزی نتوانستیم بر اساس شرایط عرضه و تقاضا و بر اساس استاندارد 4904 بنزین مورد نیاز را وارد کنیم آنگاه کمبود موجود از کجا جبران میشود.
پیشتر عباس کاظمی، معاون وزیر نفت با بیان این که بنزین وارداتی یورو 4 است، گفته بود که استانداردهای زیستمحیطی بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین پتروشیمیها به مراتب بالاتر است.
شاهرخ خسروانی، قائممقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نیز اخیرا اعلام کرده که از طرف کاظمی، معاون وزیر و کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی به قمصری، مدیر بینالملل شرکت ملی نفت نامه زده شده و دستور دادهاند که بنزین با استاندارد یورو 4 وارد شود.
جلیل سالاری با بیان این که اساسا در بازار 8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وجود ندارد که بتوان این میزان را وارد کشور کرد، گفت: با مجموعه خاصی در ژاپن و یا چین نیز قرارداد نداریم که بگوییم بنزین را از آن مبدا میگیریم، به عبارت دیگر بنزین وارداتی از طریق واسطه تهیه میشود که با استانداردهای موجود مغایرت دارد.
معاون شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی دولت دهم، با بیان این که آزمونهای زیستمحیطی بر روی بنزین وارداتی نیز انجام نشده، تاکید کرد: بنزینی که وارد کشور میشود از نوع سوپر است و این در حالی است که مصرف بنزین سوپر در کشور حدود 2 میلیون لیتر است.
به گفته او، بنزین وارداتی با بنزین پالایشگاهها ترکیب و به بنزین معمولی تبدیل میشود.سالاری که در دولت گذشته معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بود، تاکید کرد: باید توجه کنیم که اگر روزی نتوانستیم بر اساس شرایط عرضه و تقاضا و بر اساس استاندارد 4904 بنزین مورد نیاز را وارد کنیم آنگاه کمبود موجود از کجا جبران میشود.
پیشتر عباس کاظمی، معاون وزیر نفت با بیان این که بنزین وارداتی یورو 4 است، گفته بود که استانداردهای زیستمحیطی بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین پتروشیمیها به مراتب بالاتر است.
شاهرخ خسروانی، قائممقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نیز اخیرا اعلام کرده که از طرف کاظمی، معاون وزیر و کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی به قمصری، مدیر بینالملل شرکت ملی نفت نامه زده شده و دستور دادهاند که بنزین با استاندارد یورو 4 وارد شود.