kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
وقتی گزارش واقعی از مردم گرفته می‌شود!

حضور قابل تقدیر وزیر بهداشت در بین مردم دردمند

وزیر بهداشت با حضور در برخی بیمارستان‌ها و داروخانه‌های پایتخت ضمن عیادت از بیماران، به صورت رودررو پای درد دل مردم نشست.

طی روزهای گذشته گزارشی از شبکه خبر سیما پخش شد که تفاوت آشکاری با دیگر برنامه‌های تلویزیونی مربوط به مسئولان و وزرا داشت. در این برنامه وزیر بهداشت همراه با دوربین شبکه خبر به سرکشی از برخی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها پرداخت و از نزدیک و بدون واسطه پای درد دل بیماران و خانواده‌های آنها نشست.
در این دیدار که می‌توان آن را رفتاری در تراز توقع از یک مسئول در جمهوری اسلامی دانست، دکتر هاشمی ضمن عیادت از روند درمانی بیماران در گفت‌و‌گو با آنها حرف‌ها و مشکلاتشان را شنید و آمادگی خود برای کمک به حل موانع احتمالی درمانی آنها را اعلام کرد.
وی در ادامه در بین مراجعه کنندگان به بیمارستان حاضر شد و از نزدیک با مردم به گفت‌و‌گو پرداخت. در این گفت‌و‌گوی بی‌واسطه مردم که بالاترین مسئول نظام سلامت کشور را پیش روی خود می‌دیدند از مشکلاتشان گفتند؛ مواردی همچون کمبود برخی از داروهای مورد نیاز و حیاتی، کمبود در سیستم آزمایشگاهی بیمارستان، بالا بودن برخی هزینه‌ها، مشکلات مربوط به خدمات بیمه ای، برخی نابسامانی‌ها در سیستم درمانی و...
نکته قابل تقدیر در رفتار آقای وزیر، پیگیری و بازخواست جدی موارد مطرح شده توسط مردم از مسئولان حوزه مربوطه بود که وی را همراهی می‌کردند. حضور در داروخانه بیمارستان‌ها و داروخانه سیزده آبان و پرس و جو از کمبودها و نحوه توزیع دارو در آنها هم بخش دیگری از این برنامه بود که پس از اعتراض مردم به کمبود برخی اقلام دارویی صورت گرفت.
اینکه وزرای مربوطه در شرایطی که مردم با مشکلات متعددی دست به‌گریبان هستند از پشت میز کار خود خارج شده و با حضور بی‌واسطه و رودررو از نزدیک با مشکلات و رنج‌های آنها آشنا شوند حرکتی قابل تقدیر و البته قابل انتظار است. در همین سرکشی وزیر بهداشت موارد متعددی از اعتراضات مردم نسبت به کمبود دارو یا افزایش قیمت دارو به واسطه تهیه از بازار آزاد و... توسط مردم به اطلاع وزیر رسانده می‌شد که خود ایشان نیز از شنیدن این اطلاعات متعجب می‌شد و با مواخذه مسئولان مربوطه خواستار پیگیری و رسیدگی به مشکل مربوطه می‌شد، این امر نشان می‌دهد مسئولان نباید تنها به گزارشات روزمره زیرمجموعه‌های خود اکتفا کنند و برای در جریان قرار گرفتن از همه واقعیات بهتر است گاهی هم پای درد دل و گزارشات مردمی بنشینند.
در این برنامه چهره مردمی که رنجور از مشکلات مریض داری و کمبود دارو و... بعد از اعلام دردشان شاهد یادداشت شماره تماسشان توسط شخص وزیر برای رساندن داروی کمیاب به دستشان یا اعلام نتیجه پیگیری مشکلشان و...بودند دیدنی بود.
قطعا خدمت به مردم از سوی هر مسئولی قابل تقدیر است و امید آنکه در همه عرصه‌ها تداوم داشته باشد.